جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: روحانیون شیعه و اهل سنت باید با هم رابطه صمیمی داشته باشند و با برگزاری نشست‌ها و جلسات علمی، مودت و دوستی بین دو مذهب اسلامی را محکم‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم هفته وحدت که با حضور روحانیون شیعه و اهل سنت، در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد با بیان این‌که وحدت، برادری بین امت اسلامی است، اظهار داشت: وحدت یک مسئله اعتقادی و باور دینی است که قرآن کریم ما را بدان دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: ما از وحدت به عنوان یک تاکتیک کوتاه مدت استفاده نمی‌کنیم، بلکه آیات قرآن کریم امت اسلامی را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند. در طول تاریخ هم علمای اسلام جلسات مختلفی را برای ایجاد وحدت در بین مسلمین برگزار می‌کردند و مراجع دینی در شهرهای مختلف جهت تحکیم وحدت بین امت اسلامی، نمایندگان ویژه می‌گماشتند.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئله وحدت به خاطر اهمیت آن در این عصر، با تلاش امام خمینی (ره) نمود بیشتری پیدا کرد و امروز هر کس بخواهد در جهت مطرح کردن اختلاف ها و دامن زدن به تفرقه در بین امت اسلامی قدم برداردف خائن است.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال، پیامبر(ص) را به وحدت در ادیان دعوت می‌کند، اضافه کرد: خدای متعال در قرآن، توحید را وسیله وحدت در بین ادیان الهی عنوان می‌کند و مسلمین با داشتن مشترکات زیاد به حکم قرآن، عقل و منطق به وحدت تمسک می‌جویند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، وحدت را سفارش همه ائمه معصومین(ع) دانست و عنوان کرد: ائمه معصومین (ع) ما را به حفظ وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه آیات قرآن و روایات ما را به بالاتر از وحدت یعنی به مودت و محبت دعوت می‌کند، تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) در سفارشات خود به شیعیان تاکید می‌کنند که در نمازهای اهل سنت و در تشیع جنازه آن‌ها حضور یابید و به آن‌ها ابراز محبت کنید و با این کار محبت مردم را به سوی ما جلب کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روحانیون شیعه و اهل سنت باید با هم رابطه صمیمی داشته باشند و با برگزاری نشست‌ها و جلسات علمی، مودت و دوستی بین دو مذهب را گسترش دهند. محبت بین علمای اسلامی موجب اتحاد بیش از پیش امت اسلامی شده و زمینه پیروزی مسلمین را فراهم می‌سازد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha