پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب

حوزه/ نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با پیام آیت الله اعرافی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، در آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور از دقایقی قبل پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در آمل آغاز به کار کرد.

این نشست با حضور معاونان تهذیب ۳۱ استان کشور و با هدف بررسی مسائل تهذیبی حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل آغاز شده است.

در نخستین روز آغاز به کار این نشست دوره ای، مدیر و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان مازندران نیز حضور دارند.

بررسی، طرح جامع تربیتی، مباحث قرآنی، مشاوره ای و همچنین طرح مطالعاتی شهید مطهری از جمله مباحثی است که در این همایش مورد بحث و بررسی معاونان تهذیب سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

در پیام آیت الله اعرافی آمده است: حضور معاونان تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و دست اندرکاران اخلاق و تربیت حوزه رادر آمل ، شهر فکر و فرهنگ و انقلاب و خاستگاه بزرگان و سرآمدان حوزه های علمیه، گرامی می دارم و میلاد خورشید نور افشان هستی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و وارث علم و سلاله پاک وی امام صادق علیه السلام و هفته وحدت را به حضور مهمانان و میزبانان ارجمند تبریک و شادباش عرض می کنم .

بی گمان تهذیب و تربیت در حوزه از چنان منزلت و مرتبتی برخوردار است که همه کارگزاران حوزه از مدیران تا استادان و طلاب دربرابر آن وظیفه مند و مسئول اند، اما وظیفه معاونان و مدیران و دست اندرکاران آن معاونت بسی خطیر تر و دشوارتر است.

معاونت تهذیب و تربیت درسراسر مدارس و مراکز و حوزه های علمیه ازیک سو وظایف آشکار و مستقیمی دارند که همه آن هابسیار مهم است و از سوی دیگر موظفند تا حرکت اخلاق و تربیت را در حوزه ها پایش و رصد  و برنامه‌های پنهان نظام تعلیم و تربیت را مراقبت و جریان روح اخلاق و معنویت را در همه ابعاد و سطوح برنامه ها و فعالیت ها مواظبت و ضمانت نمایند و برای پرورش نسلی برازنده حوزه و انقلاب و اسلام عزیز در آفاق پیش رو باید برنامه ای جامع و مجاهدتی راهبردی و اقداماتی ابتکاری پیشه کرد. ایفای نقش در این میدان حساس و پر خطر و گرانقدر به انسان های پرشور و احساس و لبریز از حکمت و لطافت و شیدای کار و آرمان های والا نیاز دارد.

امیدوارم آن اجلاس مبارک در ارتقای برنامه‌های اخلاقی و عقلانی و قرآنی و حدیثی قرین کامیابی قرار گیرد بفضله و منه.

از همه خدمات و مجاهدت های ارزنده دوستان ارجمند سپاس گزارم و توفیقات روزافزون شما را از خداوند منان خواهانم و دعاگو و درانتظار دستاورد های بزرگ تلاش های ارزنده شما هستم.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha