جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش وحدت

حوزه/ اجتماع بزرگ روحانیون فریقن خراسان با عنوان در همایش «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی»، در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اجتماع بزرگ روحانیان فریقن خراسان با عنوان در همایش «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی» به مناسبت هفته وحدت از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد آغاز شد.

مولوی علی بایی، امام جمعه مشهد ریزه تایباد به عنوان یکی از سخنرانان این همایش، با اشاره به اینکه برادری و اخوت و متفرق نشدن دستور قرآنی است، ابراز کرد: آیات، احادیث و سیره رسول خدا (ص) ما را بر کنار یکدیگر بودن و وحدت ترغیب می کند.

وی افزود:‌ باید فرهنگ همگرایی را نهادینه کرد و مبانی وحدت، انسجام، مهر و محبت را در میان امت اسلامی نشر داد و از این رو رهبر کبیر هفته وحدت را نامگذاری کردند تا به دشمنان نشان دهند که همیشه در کنار همدیگر هستیم.

علی بایی، تاکید کرد: کار علما، نخبگان و اهل قلم می بایست متفکرانه، با دوراندیشی و به نفع امت اسلام باشند و از احساسی عمل کردن، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه توسعه پیشرفت و بقای هر جامعه ای در گرو وحدت و انسجام امت است، ابراز کرد: امروز که کشور ایران از هر طرف مورد هجوم است و تحریم های ناجوانمردانه تحمیل می شود باید به وحدت بیش از پیش توجه کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha