پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم

حوزه/ جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین ما هستند اما دو فرع فراموش شده که کمتر به آن توجه میشود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،  سید محمد تقی حسینی در گردهمایی سالانه خواهران مبلغ استان قم  که عصر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین استان قم برگزار شد، اظهار داشت:در این همایش جامعه الزهرا(س)، حوزه علمیه قم،سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغاتکمال همکاری را داشتند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در دوره قبل مجلس قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر تصویب شد، خود امر به معروف نیاز به قانون ندارد چرا که حکم شرع است.

وی با بیان اینکه خداوند و انبیای عظام خود از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، تصریح کرد: حتی در انجیل و تورات برای معرفی پیامبر اسلام این دو ویژگی بیان شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه آمران به معروف جانشینان خدا و رسول خدا و کتاب خدا هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین ما هستند اما دو فرع فراموش شده که کمتر به آن توجه میشود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه همه مردم نسبت به این دو فرع دین غافل هستند، عنوان کرد: یکی از بهانه ها برای این مغفول ماندن عدم حمایت قانون بود و بعد از تصویب قانون نیز این موضوع حل شد وامروز دفاتر امر به معروف در مناطق مختلف فعال هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم دانست، تصریح کرد: همه مبلغان باید به هرنحوی که توانایی دارند در این امر شرکت کنند و چهارشنبه های زهرایی نمونه ای ازین فعالیت هاست.

حسینی موسسه شمیم عفاف را از دیگر اقدامات برای امر به معروف برشمرد، تصریح کرد: مطالبه گری یکی از ضرورت هایی است که باید در مردم و مبلغان رشد پیداکند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه  شورای تخصصی امر به معروف در اصناف ایجاد شده است: اینکه وضع ظاهری قم دغدغه مقام معظم رهبری می شود و می طلبد که همه نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.

وی افزود:‌باتوجه به نقش مهم و بسزای مبلغات باید از این ظرفیت در جهت احیای این دو فرضیه الهی گام برداشته شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha