جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ سومین نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش مراکز تخصصی با حضور مدیر ترویج پژوهش، کارشناسان واحد ترویج پژوهش و معاونان پژوهش مراکز تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این جلسه جلسه حجت‌الاسلام اکبرپور، کارشناس‌مسئول ترویج پژوهش در سطوح عالی، پس از خیر مقدم به اعضای جلسه، گزارشی از وضعیت پژوهش مراکز تخصصی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مازنی، مدیر ترویج پژوهش پس از تبریک ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق (ع)، اهداف کلی برگزاری جلسات هم‌اندیشی معاونان پژوهش مراکز تخصصی را تشریح کرد.

وی انتقال تجربیات و الگوها و روش‌های اجرایی در فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی؛‌ فرصتی برای شناسایی آسیب‌ها و موانع اجرای پژوهش در مراکز؛ اصلاح رویکردها و روش‌های پژوهشی ؛مشورت در تدوین سرفصل‌ها و مهارت‌های پژوهشی ؛  مشورت در تدوین شیوه‌نامه‌ها و درس‌نامه‌های پژوهشی  و مشورت در تولید نشریات را ازاهداف برشمرد.

در بخش دیگر این جلسه، معاونان پژوهش مراکز تخصصی در خصوص تصمیم‌ها و مصوبه‌های جلسات کارشناسی مراکز تخصصی به بحث، ارائه و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید ادامه بررسی اسناد در جلسه آتی پیگیری شود.

در پایان نیز حجت‌الاسلام صبوری، کارشناس‌مسئول ترویج پژوهش­های فقهی نوپدید، گزارشی از فعالیت­های انجام شده و در دست اقدام پیرامون فقه معاصر را ارائه کردند و سپس چالش­های پیش روی فقه معاصر را عدم وجود منابع فقهی در این زمینه، عدم تناسب موسوعه‌های روایی با ابواب جدید فقهی، فقدان دروس فقه معاصر و کاستی‌های موجود در عرصه موضوع­شناسی عنوان کردند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha