جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با مهم ارزیابی کردن تشکیل شورای تهذیب در سطح مدارس علمیه، گفت: این شورا به معنای اتاق فکر برای تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در نشست مدیران و معاونان تهذیب حوزه علمیه مازندران که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن تشکیل شورای تهذیب در سطح مدارس علمیه، گفت: این شورا به معنای اتاق فکر برای تعلیم و تربیت است.

وی، مدیر، معاون تهذیب و دو نفر از اساتیدی که شخصیت اخلاقی و معنوی بیشتری دارند را از جمله اعضای این شورا معرفی کرد و افزود: کار این شورا شناسایی، احصاء و حل مسأله های تربیتی مدارس است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که مسائل و مشکلات بسیاری ممکن است در سطح مدارس علمی وجود داشته باشد که نیازمند رفع آن هستیم، تصریح کرد: بر اساس تحقیق و بررسی که صورت گرفته نزدیک به ۵۰ مسأله ممکن است در مدرسه وجود داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه، تربیت را سخت ترین کار در عالم هستی معرفی کرد و گفت: به دلیل اهمیت و سختی آن، وظیفه تربیت را به انبیاء الهی سپردند.

وی با بیان این که امروز روحانیت ادامه دهنده انبیاء الهی است، تصریح کرد: در عمل به این وظیفه و رسالت مهم باید تلاش و دقت بیشتری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که مدیر موفق مدرسه کسی است که مربی باشد، گفت: مربی نیز کسی است که به تنهایی در امر تربیت تصمیم نمی گیرد چون بسیار کار سختی است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تأکید براین که رفع مشکلات طلاب حوزه به تنهایی امکان پذیر نیست و با هم فکری و مشارکت رفع خواهد شد، ادامه داد: باید به این نکته مهم توجه شود که در مسائل تربیتی نمی توان به تنهایی تصمیم گرفت.

وی با بیان این که حل مسائل حوزه نیازمند اتاق فکر است، افزود: جلسات شورای تهذیب باید به صورت مستمر جهت رفع مشکلات و مسائل مدرسه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان گفت: احصاء مسائل، اولویت دادن و حل آن جزء اولویت ها است که باید در این زمینه ها تلاش کنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha