جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاسمی نیا

حوزه/ تیم کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با حضور در معاونت سواد آموزی قم، از کلاس های نهضت سواد آموزی استان قم بازدیدکرد.

 معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارکرد: با تدبیر حکیمانه و فرمان رهبر معظم انقلاب خدمات آموزشی و تربیتی برابر در کلاس های درس مدارس و سواد آموزی به پناهندگان در ایران اسلامی ارائه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا افزود: با توجه به گستردگی جمعیت پناهندگان و مهاجرین و خدمات ارائه شده به آنان توسط جمهوری اسلامی ایران بی نظیر وعدالت محور است و شهر مقدس قم سرآمد این خدمت رسانی می باشد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به گزارش ارزیابی این تیم از کلاس های درس نهضت سوادآموزی ویژه اتباع خارجی در قم در بازدید میدانی که داشتند، اظهارکرد: خدمات آموزشی و تربیتی به پناهندگان در ۲ سطح کمی و کیفی از سوی تیم کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مثبت ارزیابی شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا  یادآورشد: ایران در سال های اخیر به جمعیت گسترده ای از پناهندگان و مهاجرین خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی ارائه کرده است که در دنیا زبانزد می باشد بطوریکه طبق تفاهم نامه منعقد شده وزارت آموزش و پرورش و کمیساریاری سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران سالانه برای استان های مختلف یک سهمیه برای تحت پوشش قرار دادن پناهندگان در قالب کلاس های نهضت سواد آموزی تعیین شده است.

این کارشناس مسائل تعلیم و تربیت ادامه داد: در استان قم طبق آخرین سرشماری سازمان نفوس و مسکن در سال 95 بیش از ۳۳ هزار نفر بیسواد در استان قم وجود دارند که با توجه به اولویت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برای سواد آموزی ۱۳ هزار نفر آن را اتباع خارجی، پناهندگان و مهاجرین کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، نیجریه، بنگلادش، مالایا و ... تشکیل می دهند.

وی نظارت مستمر بر فرآیند آمور آموزشی و تربیتی در کلاس های نهضت سواد آموزی را از جمله عوامل موفقیت خدمات آموزشی و تربیتی به پناهندگان و مهاجرین در استان قم برشمرد.

معاون آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهادات ارائه شده به نمایندگان کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اشاره کرد و گفت: در این نشست صمیمی و کاربردی در خصوص تأسیس و تجهیز کلاس هایی برای بزرگسالان اتباع به منظور بهروری بیشتر سواد آموزان از سوی این معاونت ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از اتباع خارجی کم سواد می باشند پینشهاد شد علاوه بر دوره سواد آموزی و انتقال، دوره تحیکم سواد به منظور جلوگیری از بیسوادی در مدارس نهضت سواد آموزی برگزار شود.

وی در پایان گفت وگوی خود به برگزاری مراسم اتمام دوره تحصیل سواد آموزی و انتقال اتباع خارجی مقیم قم گفت: طی برنامه ریزی انجام شد در صورت نهایی شدن قرار است مراسم اتمام تحصیل ۴ هزار اتباع خارجی مقیم قم را با حضور مسئولان برگزار کنیم و برای اولین سال با پیشنهاد معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم به اتباع حاضر در دوره سواد آموزی طرح کمیساریا سراسر کشور کارت هدیه یک و نیم میلیون ریالی را اعطا شد.

عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم افزود: از آنجا که عده زیادی از حاضرین در دوره سوادآموزی نان آور خانواده هستند بنابر تصمیم اتخاذ شده مقرر گردید به منظور جبران خسارت مالی این عزیزان این کارت هدیه از سوی نهضت سوادآموزی به تمامی شرکت کنندگان اهدا شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha