جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در روز قیامت از عده‌ای در حین عذاب از پیامبرشان سؤال می‌شود و برخی از مردم توانایی بیان نام مبارک پیامبر(ص) را نخواهند داشت و برخی‌هم در مقابل سؤال پیامبرتان کیست؟ می‌گویند پیامبر ما کسی است که قرآن بر او نازل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش مشترک مسئولین عقیدتی، سیاسی و نهادهای نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان غربی که در حسنیه سپاه شهدای ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع)، به عظمت و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرده و اظهار داشت: در آیات قرآن به خوبی جایگاه عظیم پیامبر گرامی اسلام(ص) تبیین شده است.

 وی در ادامه با اشاره به آیه دوم سوره حجرات، گفت: خداوند در این آیه مردم را از بالا بردن صدای خود در نزد پیامبر(ص) و همسان دانستن حضرت با مردم منع و همین مسئله را یکی از دلایل حبط شدن اعمال انسان اعلام می‌کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن بیان قدرت و عظمت روحی و قلبی پیامبر اسلام، خاطر نشان کرد: وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) و عظمت روحی ایشان به قدری بالا و عظیم است که خداوند در قرآن بیان می‌کنند، گر این قرآن را برای کوهی نازل می‌کردیم از ترس و خوف خداوند متلاشی می‌شد، و حال این‌که قرآن در شب قدر به یکباره بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است.

وی در پایان، راه نجات مسلمانان را عمل به سیره نبوی دانست و گفت: در روز قیامت از عده‌ای در حین عذاب از پیامبرشان سؤال می‌شود و برخی از مردم توانایی بیان نام مبارک پیامبر(ص) را نخواهند داشت و  برخی‌هم در مقابل سؤال پیامبرتان کیست؟ می‌گویند پیامبر ما کسی است که قرآن بر او نازل شده است، لذا علمای دین در حاشیه این روایت آورده‌اند که اگر نام مقدس پیامبر بر زبان اهل عذاب جاری شود از آتش دورخ نجات پیدا می‌کند و به همین سبب اهل دوزخ نمی‌توانند نام ایشان را به خاطر بیاورند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha