جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شاهین د

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا گفت: امروز دشمن به دنبال این است که این ریشه‌ها را بخشکاند و برای آن‌ها شیعه و اهل سنت فرقی ندارد و اگر بر کشور مسلط شود درب همه مساجد را بسته و اسلام را به تاریخ می‌فرستد کما اینکه در برخی کشورهای همسایه نمونه آن را می‌توان دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امروز در همایش وحدت که با حضور روحانیون شیعه و اهل سنت، در حسینیه سپاه شاهین‌دژ برگزار شد، با اشاره به این‌که برخورد اهل بیت(ع) با اهل کتاب با محبت بود، اظهار داشت: رفتارهای ائمه معصومین (ع) با اهل کتاب با مهربانی بود و در اهل سنت به طریق اولی باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و امروز دشمن شیعه و اهل سنت واحد است.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال این است که این ریشه‌ها را بخشکاند و برای آن‌ها شیعه و اهل سنت فرقی ندارد و اگر بر کشور مسلط شود درب همه مساجد را بسته و اسلام را به تاریخ می‌فرستد کما اینکه در برخی کشورهای همسایه نمونه آن را می‌توان دید.

امام جمعه شاهین‌دژ، وحدت را تاکید و سفارش دین و قرآن دانست و گفت: امروز ولایت فقیه مسئله مشترک بین اهل سنت و شیعه است و اسلام اجازه نمی‌دهند مسلمین زیر بار حکومت جور و ظلم بروند و بر این مسئله علمای شیعه و اهل سنت اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: در فقه اهل سنت از جمله شرائط حاکم اسلامی، مسلمان بودن، اجتهاد و عدم نیاز به دیگران در فقه اسلامی و عدالت است که به همه این‌ها در فقه شیعه و قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح شده است.

حجت الاسلام فصیح‌نیا در ادامه با اشاره به دلائل عقلی و نقلی وجوب اطاعت همه مسلمین در مسائل اجتماعی و حکومتی از ولایت فقیه، افزود: عقل به لزوم اطاعت همه مردم جامعه از ولایت فقیه در مسائل سیاسی و اجتماعی حکم می‌کند و علمای اهل سنت از جمله شیخ شلتوت اطاعت از ولایت فقیه را در مسائل حاکمیتی واجب و در مباحث فقهی هم جایز می‌داند.

وی اضافه کرد: مباحثات علمی باید بین علمای شیعه و اهل سنت رواج پیدا کند در آن جلسات مباحث قرآن، فقه و روایات مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و طرح مباحث علمی به هیچ وجه منافاتی با وحدت ندارد.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطر نشان کرد: تشکیل حکومت اسلامی در طول تاریخ بزرگترین آرزوی علمای دین بوده است و همه باید در جهت تقویت انقلاب اسلامی قدم بردارند و تضعیف نظام اسلامی را همه مذاهب اسلامی حرام می‌دانند.


انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha