جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ فرمانده حوزه بسیج سپاه بیجار گفت: امید، بالاترین هدف بیانیه گام دوم انقلاب است، متأسفانه برخی مسئولان ناامید هستند و ناامیدانه عمل می کنند، لذا طلاب باید نسبت به امیدواری مردم تلاش کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سرهنگ پاسدار سید مرتضی میرآقایی، فرمانده حوزه بسیج سپاه بیجار امروز در نشست بصیرتی که در مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار برگزار شد ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع)، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: برای درک بهتر بیانیه باید دید از سوی چه شخصیتی صادر شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، بدون توجه به شخصیت سیاسی ایشان، دارای قدرت تحلیلی بسیار ویژه ای هستند که آشنایی ایشان با قرآن کریم و تاریخ اسلام موجب شده است قدرت تحلیل معظم له بیشتر نمایان شود و همچنین از دیگران متمایز شوند، زیرا طلاب فراوانی هستند که به مقامات بالای اجتهاد رسیده اند اما به صورت کامل به قرآن نپرداخته اند.

فرمانده حوزه بسیج سپاه بیجار اظهار کرد: این بیانیه در شرایط تحریم ها و تهدیدات دشمن و سخت ترین شرایط اقتصادی صادر شد و بر اصول مهمی چون مباحث سیاسی و فرهنگی و اقتصادی متمرکز شده است.

میرآقایی افزود: در این بیانیه گام دوم انقلاب بیش از ۴۰ بار به وظایف و حقوق و تکالیف مهم جوانان اشاره شده و بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه جوانان در ساخت تمدن نوین اسلامی در عصر جدید است.

وی ادامه داد: این بیانیه در ۵ بخش مهم طرح شده است که در بخش نخست آن مسائلی چون شعارهای جهانی انقلاب اسلامی و ویژگی های انقلاب و مرزبندی ها و مشی انقلابی مدنظر است، همچنین در بخش دوم موضوعاتی چون صف بندی همه دشمنان و نبود الگوی دقیق و تجربه شده در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی و ناکارآمدی الگوهای موجود آن روز را در برمی گیرد.

فرمانده حوزه بسیج سپاه بیجار بیان داشت: در بخش سوم این بیانیه به تبدیل رژیم سلطنت استبدادی به حکومت مردمی و میدان داری جوانان در حوادث و عرصه مدیریت و انتقال روحیه ما می توانیم به همگان اشاره شده است.

وی به تبیین بخش های دیگر بیانیه پرداخت و گفت: امید، بالاترین هدف بیانیه گام دوم انقلاب است، متأسفانه برخی مسئولان ناامید هستند و ناامیدانه عمل می کنند که طلاب باید نسبت به امیدواری مردم تلاش کنند که از راه های ایجاد امید برای مردم این است که آنها را نسبت به غیر انقلاب ناامید سازیم.

فرمانده حوزه بسیج سپاه بیجار ادامه داد: طلاب باید بتوانند ناامیدی در جوامع دیگر را اطلاع رسانی کنند؛ همه باید بدانند که ملت اروپا و آمریکا چه امیدی به آینده دارند، اگر قیام نمی کنند و سرجای خود نشسته اند به دلیل نا امیدی است و در دنیا آینده ای ندارند که به آن دل ببندند.

وی در پایان سخنان خود گفت: طلابی که از جزییات اتفاقات کشورهای دیگر آگاهی ندارند نمی توانند مردم را روشن کنند؛ از سوی دیگر باید مراقب باشند اگر می خواهند از فعالیت های دولت انتقاد کنند به گونه ای باشد که آب به آسیاب دشمن نریزند و مردم را ناامید نسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha