پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمعیت وفاق ملی بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق اسلامی ملی بحرین گفت: نمی توان از اقدامات رژیم آل خلیفه در از بین بردن دموکراسی، گسترش فرهنگ نفرت، اصرار بر تبعید و به حاشیه بردن شهروندان عبور کرد و آن را نادیده گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق اسلامی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی "مدارا" تاکید کرد: سیاست ها و برنامه های رژیم بحرین که آمار ها، اطلاعات و مستندات و واقعیت ها بر آن دلالت دارند، به شرح زیر است:

1- مخالفت رژیم با تنوع دینی، تبعید و به حاشیه بردن شیعیان به خاطر گرایش به مذهب آنها و انفصال آنان از بدنه و ساختار مدنی، امنیتی، نظامی و نظامی حکومت و فرصت شغلی و آموزشی و غیر آن.

2- حذف تمامی انواع تنوع سیاسی و تعطیل کردن سازمان های سیاسی مخالف، منع معارضان از نامزدی در انتخابات، تحویل پارلمان و دولت به کارمندان نظام حاکم برای اجرای برنامه ها و پروژه های رژیم.

3- لغو و منع آزادی های نظر، بیان، اندیشه، اعتراض، تجمع، تشکیل جمعیت ها، مؤسسات اجتماعی و بازداشت و محدودیت و تعقیب هر کسی که نظر دیگری دارد.

4- بستن رسانه ها و روزنامه های مستقل و منحصر کردن آن در تلویزیون رسمی و روزنامه زیر نظر حکومت، برنامه ریزی برای نفرت پراکنی علیه دیگران و نادیده گرفته نظر آنان.

5- توجه به سیاست تبعیض طایفه ای در تمامی بدنه و مؤسسات حکومتی بر اساس یک طرح هدفمندی که گزارش "البندر" از آن پرده برداشت و این سیاست بعد از مبارزه علیه شعائر و اعتقادات شیعه در سال 2016 میلادی شدّت گرفت.

6- تعقیب و زندانی کردن فعالانی که نظر حکومت را نمی پذیرند و مجازات آنان.

سخن گفتن از تسامح و مدارا در بحرین نوعی تمسخر و مزاح است

جمعیت وفاق اسلامی اشاره کرد: سخن گفتن از تسامح و مدارا در بحرین نوعی تمسخر و مزاح است؛ چرا که در این کشور آیت الله عیسی قاسم به خاطر عمل به فریضه خمس محاکمه شد، بزرگترین نماز جمعه متوقف و مؤسسات مختلفی مثل الرساله و البیان بسته شد.

این جمعیت در ادامه گفت: در سطح سیاسی دفتر جمعیت وفاق اسلامی بحرین، وعد، أمل و روزنامه الوسط بسته شد و رهبران و فعالان بازداشت و تمامی فعالیت های سیاسی متوقف شد.

ویرانی مساجد، عبادتگاه ها و انفصال از شغل

جمعیت وفاق تاکید کرد: آنچه در بحرین طی 9 سال گذشته روی داده بسیار بزرگ است و همانند آن در هیچ کجای جهان یافت نمی شود که از جمله آن ها ویرانی مساجد، عبادتگاه ها و انفصال از شغل و تعرض های بزرگی است که گزارش کمیته کشف حقایق بحرین بخشی از آن را بیان کرده است.

این حزب اسلامی افزود: رژیم بحرین توصیه های شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل که توسط ده ها کشور به امضا رسیده بود را نادیده گرفت و در سال 2017 میلادی کشتار الدراز را مرتکب شد تا ثابت کند که رفتار و عملکردش تغییر نکرده است.

جمعیت وفاق اسلامی با تاکید بر اینکه مدارا و تسامح با شعار ها، دروغ ها، مؤسسات و گزارش ها و هیئت های مزدور صورت نمی گیرد، گفت: باید با برنامه عملی صادقانه که بتواند اعتماد سازی کند و اوضاع بحرانی را ترمیم کند، انجام گیرد.

وفاق اسلامی در پایان بر نیاز بحرین به راه حل سیاسی فراگیر، آشتی ملی حقیقی و تشکیل حکومت مطابق خواسته شهروند و بر اساس قانون تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha