پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرکتولی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی در حرم بانوی کرامت گفت: اعطای جایگاه ویژه به رسول خدا در شب معراج امری بی‌بدیل و بی‌نظیر در قالب سیر ملکوتی حضرت است چراکه نبی گرامی اسلام مجذوب سالک بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: برای شناخت واقعی نبی گرامی اسلام باید به آیات قرآن کریم مراجعه نماییم چراکه آیات قرآن کریم بیان‌کننده حقیقت خلقت رسول خدا هستند.

وی افزود: پرچم‌داران توحید و شجره‌های طیبه الهی عالم هستی همگی به اسم کوچک در قرآن کریم مورد خطاب خداوند قرار داده‌شده‌اند و اسامی آن‌ها حاوی القاب و تشریفات نیست، اما رسول خدا در تمام قرآن کریم حتی یک‌بار به اسم کوچک مورد خطاب قرار داده نشده و همواره با القاب و تشریفات و عظمت خاص مورد خطاب از سوی خداوند قرار داده‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی خاطرنشان کرد: رسول خدا حتی در میان سلسله جلیله انبیای الهی هم دارای یک شخصیت عظیم و والایی است، چراکه حضرت دارای اراده پولادین بودند و تا آخر عمر نیز بر سر عهد و پیمانی که با خداوند بسته بودن استوار و پایبند باقی ماندند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی گرامی اسلام آن‌قدر پولادین بودند که خداوند در عالم هستی، مخلوقی کامل‌تر، محکم‌تر، عالی‌تر، عاقل‌تر و… از رسول خدا خلق نکرده است.

وی یادآور شد: نبی اکرم(ص) در تمامی امتحانات سخت الهی وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند  و سربلند از تمامی آزمون‌ها بیرون آمدند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با اشاره به وقایع شب معراج گفت: در شب معراج نبی گرامی اسلام از مسجدالحرام به مسجدالاقصی رفتند و با تمام پیامبران الهی نماز به‌جا آوردند و بنا بر نقل کتاب تفسیر المیزان ابدان مثالی انبیاء الهی در مسجدالاقصی پشت سر حضرت قرارگرفته و اقامه نماز نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین میر کتولی تأکید کرد: اعطای جایگاه ویژه به رسول خدا در شب معراج امری بی‌بدیل و بی‌نظیر در قالب سیر ملکوتی حضرت است چراکه نبی گرامی اسلام مجذوب پروردگار بودند.

وی افزود: رسول خدا به آسمان رفتند و سراپرده غیب را مشاهده نمودند، این در حالی بود که سیر ملکوتی حضرت برخلاف دیگر پیامبران الهی از زمین با مرکب‌های ارسال‌شده از سوی خداوند بود.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به حدیث معراج یادآور شد: مشاهدات ربانی نبی گرامی اسلام در شب معراج بسیار عجیب‌ است و باید انسان‌ها از این مشاهدات درس عبرت بگیرند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha