پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام پناهیان گفت: هیئات مذهبی باید جوانان را بر اساس مکتب اهل بیت علیهم السلام تربیت کنند و مقام معظم رهبری در عصر حاضر نمونه بارز تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام احمد پناهیان، امروز در همایش «یاری‌گران زندگی« که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با اشاره به وظیفه سنگین مسئولین هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: امروز وظیفه همه هیئت‌های مذهبی این است که با برنامه‌ریزی دقیق از تاثیر دشمنان بر روی جوانان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خدای متعال بیش از چهل سال پیامبر(ص) را تربیت کرده و به برترین خلق و خوی رساند و به وسیله همین خلق و خوی به ایشان ماموریت مهم داد و امروز وظیفه ما در هیئت‌ها این است که جوانانی تربیت کنیم که با متخلق شدن به اخلاق اسلامی، در مدیریت جامعه اثرگذار باشند.

مسئول هیئات عاشورایی رزمندگان جوانان کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری نمونه بارز تربیت مکتب اهل بیت(ع) در عصر امروز است که با تخلق به اخلاق اسلامی و درایت خود جامعه را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: سال‌ها قبل از خلقت رسول خدا آفریده شده و در مراحل مختلف که نور محض بود در دریاهای فضائل و علوم خدای متعال ایشان را هزاران سال غوطه‌ور کرد و از هر قطره نور حضرت یک پیامبر را خلق کرد.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) متخلق به همه اخلاق پیامبران است و مهم‌ترین وظیفه حضرت خارج کردن مردم از ظلمات و هدایت به سمت نور بود و امروز این رسالت بر دوش ما نهاده شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال از بعثت پیامبر می‌گذرد اما هنوز بشر نتوانسته است از یوغ استکبار رهایی یابد و امروز استکبار جهانی با اجیر کردن افراد مسلمین را در سیطره خود قرار می‌دهند و همه مصیبت‌هایی که امام حسین‌ (ع) در کربلا تحمل کرد برای جامعه عمل پوشاندن به حدیثی از رسول خدا(ص) بود که فرمودند، اگر کسی ببیند که حاکمی بر اساس ظلم حکومت کرده و سنت خدا را می‌شکند و سکوت کند و در جهت تغییر او حرکت نکند، خدای متعال چنین فرد ساکت را با آن ظالم در جهنم قرار می‌دهد.

مسیول هیئات عاشورایی رزمندگان جوان گفت: باید از دل هئیات‌، حماسه بجوشد و با ائمه(ع) همراه باشند و تنها داشتن محبت کافی نیست؛ امروز هیئت‌های مذهبی برگزیدگان امام حسین (ع) هستند و باید در این زمینه قدم بردارند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha