پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، آمار گردشگران ورودی به استان را با آثار باستانی موجود متناسب ندانست و گفت: نمونه هایی از آثار باستانی همدان را شاید در هیچ کجای کشور نتوانیم نام ببریم، اما علیرغم این مهم، در جذب گردشگر نتواسته ایم انتظارات را برآورده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، همدان را دارای قدیمی ترین تاریخ و تمدن در کشور عنوان کرد و گفت: تاریخ چهار هزار ساله همدان ظرفیت های بالایی را دارا است که نیازمند استفاده صحیح از آن می باشیم.

وی افزود: وجود تنوع بالای آثار باستانی و قدمت این آثار ایجاد ظرفیت عظیمی در بحث گردشگری برای استان کرده است، اما متاسفانه باید گفت آن طور که باید نتوانسته ایم به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، آمار گردشگران ورودی به استان را با آثار باستانی موجود متناسب ندانست و گفت: نمونه هایی از آثار باستانی همدان را شاید در هیچ کجای کشور نتوانیم نام ببریم، اما علیرغم این مهم، در جذب گردشگر نتواسته ایم انتظارات را برآورده کنیم.

وی، ثبت جهانی تعدادی از آثار را قدم مثبتی در مسیر شناساندن همدان عنوان کرد و یادآور شد: ثبت جهانی برخی از آثار استان نه تنها تاکیدی بر ارزش بالای این آثار است بلکه نشان دهنده فرهنگ و قدمت کشور و نیاز به حفاظت از این میراث را تداعی می کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: همدان دانشمندانی جهانی همچون بوعلی سینا را دارد که امروز آثارش در تمام دنیا مورد توجه است، لذا باید برای معرفی آنها، گام های جدی تر برداریم.

وی به نظر مقام معظم رهبری در مورد همدان اشاره کرد و ابراز داشت: در دیداری که به محضر حضرت آقا مشرف شده بودیم، ایشان با تعریف از گذشته همدان، فرمودند: "این گذشته قوی و با اصالت در فرهنگ امروز کشور و استان می تواند بسیار اثر گذار باشد".

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خواستار رفع مشکلات کسبه خیابان اکباتان همدان شد و خاطر نشان کرد: اهمیت حفظ آثار باستانی بر کسی پوشیده نیست، اما نکته مهم در این است که حفظ آثار گذشتگان نباید زمینه ساز زحمت برای نسل امروز باشد.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از نظر کارشناسان مشکل ایجاد شده را رفع کنید، چرا که رفع این مشکل به معنای رفع مشکل بسیاری از خانواده ها و مغازه داران این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از وضعیت مقبره حیقوق نبی در شهر تویسرکان، یادآور شد: ما باید تمام تلاش خود را در جذب گردشگران قرار دهیم و این مکان مقدس که باید گفت در شان یک پیامبر الهی نیست، نمی تواند جذب گردشگر داشته باشد و لذا نیازمند توسعه مناسب اطراف آن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha