جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السلام رخشاد

حوزه / حجت الاسلام رخشاد گفت: یکی از شرایط تحصیل ایجاد انگیزه و تقویت انگیزه‌ها است که نباید یک لحظه هم از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام رخشاد، استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) جیرفت در جلسه اخلاق هفتگی این مدرسه که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای رسیدن به کمال عمل کردن به دانسته‌ها کافی است و نباید توقع داشته باشیم که فقط آموختن علوم در رسیدن به کمال کافی است.

وی با تأکید بر این که انسان باید از وقت خودش درست استفاده کند، اظهار کرد: غنیمت شمردن فرصت‌ها یکی از چیزهایی است که در رساندن انسان به کمال یاری می‌کند.

استاد حوزه با بیان این که انسان باید مجاهده با نفس داشته باشد، تصریح کرد: بنابر آنچه از کلام الهی برداشت می‌شود نتیجه می‌گیریم که هر کس تزکیه نفس داشته باشد و بر آن مداومت ورزد، رستگار خواهد شد.

وی با اشاره به این که ایمان و عمل صالح مکمل هم در راه رسیدن به کمال است، خاطرنشان کرد: حیات طیبه همان حیات معنوی انسان است و تفاوت اساسی انسان با سایر حیوانات در همین حیات معنوی است.

حجت الاسلام رخشاد همچنین گفت: کسی که به خاطر خداوند علم را یاد بگیرد، و به خاطر خداوند عمل کند آنچه را آموخته و به دیگران نیز بیاموزد، چنین شخصی گام در مسیر کمال به سوی خداوند گذاشته است.

وی باتأکید بر اینکه طلاب باید از همان ابتدا برای خود هدف تعیین کنند، اظهار داشت: یکی از شرایط تحصیل، ایجاد انگیزه و تقویت انگیزه‌ها است که نباید یک لحظه هم از آن غافل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha