پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: باید کاری کرد که ازدواج به موقع و آسان در فرهنگ عمومی جامعه به خوبی نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مشکلاتی که در سایه تأخیر در سن ازدواج به وجود می آید، اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم فرهنگی و اخلاقی در این باره ناظر به کمرنگ شدن حیا و عفت در میان برخی از دختران و پسران و نیز کاهش امنیت اخلاقی در سطح جامعه است که در این باره هم خانواده ها و هم جوانان و هم نهادها و مسئولان باید هوشیار، حساس و دغدغه مند باشند.

وی افزود: از سویی متاسفانه چشم و هم چشمی ها در برگزاری مراسم ازدواج پرخرج و پر زرق و برق باعث شده که بسیاری از جوان ها میل و رغبتشان به ازدواج و آغاز زندگی مشترک کمرنگ شود که در این خصوص لازم است اصلاحاتی در فرهنگ عمومی جامعه به سمت گرایش به ازدواج به موقع و آسان صورت پذیرد و در این بین قطعاً رسانه های جمعی نقش مهمی ایفا می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: خوشبختانه در فرهنگ دینی ما و در آموزه های مبتنی بر قرآن و عترت بر اهمیت توجه به مساله نکاح و فراهم کردن زمینه آن در موعد مناسب و به سهولت بسیار تاکید شده و مهم آن است که در وهله نخست خود خانواده ها در این راستا گام بردارند.

وی بیان داشت: آن چه در این میان مهم است این که فرهنگ صحیح ازدواج باید به عنوان یکی از مولفه های مهم سبک زندگی تبیین شده و به سوالات و شبهات در این خصوص به درستی از سوی نخبگان علمی و فعالان فرهنگی پاسخ داده شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha