شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم کابوسی

حوزه/ در نشست علمی پژوهشی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، «عوامل موثر بر افزایش فرهنگ و سرانه مطالعه» بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم ربابه کابوسی در نشست علمی پژوهشی با عنوان «عوامل موثر بر افزایش فرهنگ و سرانه مطالعه» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، طلاب علوم دینی را میراث دار پیامبر اکرم(ص) دانست و بیان کرد: "کتاب" اولین معجزه پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) است و اولین آیه ای که بر حضرت نازل شد امر به خواندن بود.

وی با اشاره به روایت پیامبر خاتم(ص) «تمامی موجودات برای طالبان علم، طلب استغفار می کنند»، توضیح داد: مراد از طالبان علم در اینجا افرادی هستند که به دنبال دانش افزایی بوده و علم را از منابع معتبر و اصلی اخذ نموده و به نحو شایسته بدان عمل می کنند.

کابوسی، کتاب را به دریچه ای تشبیه کرد که به سوی علم و معرفت است و مطالعه راهی بسیار ساده وعلمی برای پرورش استعدادها و آموزش علم است.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان یک سیره و سنت در بین مردم در آید، به طوری که همگی اهل مطالعه باشند و این سنت حسنه را به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

استاد حوزه خواهران به بیان گام هایی برای فرهنگ سازی مطالعه در بین مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین گام در این مسیر، شناخت موانع مطالعه و سپس برداشتن آنها در فرهنگ سازی مطالعه است.

عضو مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان ضمن روش های صحیح مطالعه، ابراز کرد: سعی کنید با مفاهیم کتاب زندگی کنید، اهمیت کتاب خواندن در این است که به بهبود کیفیت زندگی انسان کمک کند؛ در روایتی از امیرمومنان علی(علیه السلام) است که می فرمایند: «هرکس با کتاب آرامش یابد راحتی و آسایش از او سلب نخواهد شد».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha