سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه صف آشوبگران از مردم عادی جدا است، اظهار کرد: مردم مطالبات به حقی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود؛ اما مردم عادی هیچ‌گاه اغتشاش نکرده و به اموال عمومی آسیب نمی‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور و افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: اجرای این طرح باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا کلیت آن به نظام برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ما این دولت و آن دولت نداریم و بحث کل نظام است، افزود: ما در مجموعه نظام اسلامی، یک خانواده هستیم و اگرچه افکار و سلیقه‌های مختلفی داریم، اما برای پیشرفت و توسعه نظام و حفظ دستاوردهای آن باید همه با هم جلو رفته و کمبودها و مشکلات را تحمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش ائمه جمعه در این زمینه، با بیان اینکه ائمه جمعه همواره مستقل بوده و مستقل می‌مانند، اضافه کرد: برای ائمه جمعه و نهاد روحانیت طاغوت‌ها و یاقوت‌ها فرقی نمی‌کند، آن‌ها راهی به نام حفظ ارزش‌های دینی و تبلیغ دین دارند و در هر نظام و هر دولتی این رسالت خود را پیگیری می‌کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید همه با هم جلو رفته و سختی‌ها را تحمل کنیم، چراکه امروز ما وامدار خون شهدا بوده و این نظام موقوفه امام و شهدا است و همه وظیفه داریم این موقوفه را حفظ کنیم.

وی افزود: امام عمر خود را وقف انقلاب کرد و شهدا خون خود را وقف این نظام کردند، به همین دلیل ما مسؤولیت داریم از این انقلاب و نظام حفاظت و حمایت کرده و آن را نگاه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تریبون‌های نماز جمعه نقش و تأثیر زیادی در این زمینه دارند، گفت: وقتی تریبون نماز جمعه توصیه‌ای به مردم می‌کند این توصیه اثرگذاری ویژه‌ای دارد، ازاین‌رو در موضوع گران شدن بنزین هم ما ائمه جمعه نباید اجازه دهیم به دولت و ملت توهین شود.

وی تصریح کرد: باید این موضوع مدیریت شده و برای مدیریت آن هم نباید به یک خطبه قناعت شود، بلکه لازم است فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی زیادی صورت گیرد تا مردم در فضای آرامی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه صف آشوبگران از مردم عادی جداست، اظهار کرد: مردم مطالبات به حقی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود؛ مردم عادی هیچ‌گاه اغتشاش نکرده و به اموال عمومی آسیب نمی‌زنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: آشوبگران درواقع اوباشی هستند که هر جا ضرری وجود دارد، هستند و متأسفانه از این طیف افراد در طول تاریخ بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha