شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که میزان بزهکاری و جامعه گریزی بین افرادی که مطالعه روزانه و مستمر دارند نسبت به دیگران بسیار پایین می باشد که این خود یکی از ثمرات و نتایج مثبت مطالعه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان کتابخانه عمومی شهرستان بیجار که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار گردید، اظهار داشت: کتاب غذای روح انسان است و بسیاری از علوم بشری را می توان در کتب یافت و این فرصتی است که انسان برای ارتقا سطح زندگی خود دارد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با این وجود متاسفانه سطح مطالعه در کشور ایران که از فرهنگی بسیار کهن برخوردار است، نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین و ناچیز است و این به هیچ وجه در شان ملتی با این فرهنگ و دین غنی نیست.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: با این وجود تاکنون کاری برای اصلاح این وضعیت در کشور به معنای واقعی انجام نشده است و تنها در حد جلسه و نشست و .... درباره حل این معضل کار کرده ایم.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه کتاب و مطالعه تاثیر بسزایی در نوع زندگی انسان ها دارد، گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که میزان بزهکاری و جامعه گریزی بین افرادی که مطالعه روزانه و مستمر دارند نسبت به دیگران بسیار پایین می باشد که این خود یکی از ثمرات و نتایج مثبت مطالعه می باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث پایین بودن سطح مطالعه در کشور، عدم تنوع کتب می باشد. کتاب هایی که در سطح بازار موجود است به جز گران بودن، از طرح و کیفیت چاپ پایینی برخودارند و دیگر اینکه برخی از کتابها با وجود اینکه میلیون ها تومان هزینه چاپ آنها شده هیچ بار علمی یا اخلاقی و... ندارند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ضرورت بازنگری در بحث فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور، بیان کرد: باید با فرهنگ سازی تدریجی از یک سو و نیز مهیا کردن بسترهای جذب جامعه به ویژه نسل های جوان و نوجوان به سمت مطالعه آمارها موجود را تغییر دهیم و جامعه را به سمت مطالعه بیشتر سوق دهیم.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: بنده خود همیشه به طلاب سفارش می کنیم که به جز مطالعه کتب درسی، مطالعات غیردرسی را نیز در برنامه روزنامه خود داشته باشید تا آشنایی با سایر علوم را به دست بیاورند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان سخنان خود عنوان کرد: برگزاری همایش هایی برای تشویق امر مطالعه در جامعه، تنوع بخشیدن به کمیت و کیفت کتاب ها، اختصاص یارانه از سوی دولت به ناشران، حمایت های مالی و معنوی از نویسندگان و مولفان از ابزارهای بالا رفتن میزان مطالعه در جامعه می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha