جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین

حوزه/ صلاح زواوی گفت: ما در محور جهاد، سنی و شیعه و همه مسلمانان خواهان آزادی فلسطین هستیم و متحدیم و این خواب آشفته است که گمان کنیم بدون جهاد، دشمن یک وجب از خاک ما را پس می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رژیم اشغالگر قدس در هفته های اخیر با حمله به نوار غزه و ترور چند تن از فرماندهان جهاد اسلامی بار دیگر ثابت کرد که در دشمنی خود با ملت فلسطین همچنان ثابت قدم است و عادی سازی برخی از دولت های اسلامی با این رژیم و مذاکره و گفت و گو با صهیونیست ها نتیجه ای جز ضربه زدن به ملت و آرمان فلسطین ندارد.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران به گفت و گو پرداخته است.

زواوی با اشاره به شهادت و ترور برخی از فرماندهان جهاد اسلامی و تجاوز اسراییل به غزه گفت : اول به برادرانمان در جنبش جهاد سلامی و به خانواده های شهدای عظیم الشان تبریک می گوییم و بر مقام این شهدا در بهشتی که به اندازه آسمان ها و زمین است غبطه می خوریم که خداوند این بهشت را برای متقین و خانواده های آنها آماده کرده است و از خداوند برای آنها اجر شهدا را خواستاریم.

وی ادامه داد: شهادت آرزویی است که از زمان گذشته در انتظار آن بودند و این شهدا از جمله افرادی بودند که هر روز به ما تاکید می کردند راه آزادی فلسطین  راه جهاد و راه شهادت است  و ان شاء الله آزادی فلسطین در آینده نزدیک محقق می شود. زمان آن شاید مشخص نباشد دیر یا زود اما حتما اتفاق می افتد.

صلاح زواوی خاطر نشان کرد: خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید ما سرنوشت قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه آن قوم سرنوشت خود را تغییر دهند این روشی است که تغییر نمی کند تا جامعه خود را تغییر دهد و سرنوشتش تغییر کند.

وی افزود: ما در محور جهاد، سنی و شیعه و همه مسلمانان با هر شکل و ظاهری خواهان آزادی فلسطین هستیم و متحدیم و این خواب آشفته است که گمان کنیم بدون جهاد دشمن یک وجب از خاک ما را پس می دهد .

عادی سازی با اسرائیل یادآور خاطره شکست مسلمانان در اندلس است

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به عادی سازی برخی از دول عربی با رژیم صهیونیستی گفت: بحث من دولت خلیجی یا غیر خلیجی در موضوع عادی سازی نیست؛ بلکه می گویم همه جهان اسلام باید متحد شوند و اشتباه اندلس را تکرار نکنند.

وی ادامه داد: در آن برهه از زمان دولت های کوچک اسلامی با دشمن علیه رقیب مسلمان خودشان همکاری کردند و علیه همدیگر اقدام کردند. نتیجه این شد که اندلس از دست رفت و امروز از باقیمانده های آن سرزمین مناطقی چون قرطبه و اشبیله و بخش های دیگر اندلس را می بینیم و حسرت می خوریم.

زواوی گفت: در حال حاضر 60 دولت اسلامی در جهان وجود دارد و متاسفانه اوضاع ما اسفبار است و مناسب نیست. همانطور که رسول الله (ص) زمانی فرمودند و پیش بینی کردند که زمانی بر امت اسلامی تجاوز می شود پس سوال کردند آیا آن روز تعداد ما کم است؟ فرمودند تعدادتان زیاد است اما متفرقید و از این رو مورد تعدی و تجاوز قرار می گیرید. همچنان که زمانی که بر اندلس تجاوز شد تعداد مسلمانان زیاد بود اما به خاطر تفرقه شکست خوردند.

وی گفت: در آن روز پیامبر(ص) پیش بینی کردند خداوند هیبت و ترس شما را از دل دشمنان می برد و خواری و خفت را بر شما حاکم می کند و دلیل این اتفاق را از رسول الله (ص) پرسیدند که فرمودند به خاطر عشق به دنیا و ترس از مرگ است.

وی تصریح کرد: از این رو لازم است در قلب هایمان جهاد و شهادت را احیا کنیم و زنده بداریم و فرقی بین شیعه و سنی نیست. من معتقدم شیعه پنجمین مذهب اسلام است و این تنها حرف من نیست، بلکه حرف الازهر هم هست.

سفیر فلسطین در ایران گفت: من می گویم اختلافات زیادی بین تمام مسلمانان هست ما باید حول محور جهاد متحد شویم و این راه جهاد فی سبیل الله است و باید این محور را احیا کنیم و بر آن متمرکز شویم . تمام مشکلات جهان اسلام داخلی است که باید با گفت و گو آن را بین برادرانمان و نه بین دشمنانمان آنها را  حل کنیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha