جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین با بیان اینکه کسی با اعتراض مسالمت‌آمیز کاری نداشته است، گفت: دستگاه قضا فتنه‌گران را به اشدّ مجازات برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام علی(ع) همه ما را به تقوا سفارش کرده است و تأکید می کند اگر صاحب ثروت و دارایی هستید، باید تقوا را رعایت کرده و به فکر فقرا باشید و در فقر نیز تقوا را رعایت کرده تا همانطور که خدا انتظار دارد ما را ببیند.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) تأکید می کند تقوا آن است که اگر عصبانی شدید، کسی جز حق از شما نشنود و اگر خوشحال هم شدید کلامی جز حق از شما بیان نشود. ممکن است گاهی انسان از روی عصبانیت و گاهی از روی خوشحالی ناحق بگوید و امام علی(ع) تأکید می کند در هر شرایطی حرف حق را بیان کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حضرت در ادامه می فرمایند اگر فقیر بودید باید با قصد، اندیشه و عقل عمل کنید و اگر ثروتمند هم شدید نباید از هوشمندی و هوشیاری فاصله بگیرید و هیچگاه عدالت را در مقابل دوست و دشمن کنار نگذارید.

امام جمعه قزوین در ادامه خطبه ها به آغاز هفته روشن دلان اشاره کرد و گفت: خداوند به این عزیزان دل روشن عطا کرده است و فهم، درک و هوشیاری ویژه ای دارند و خداوند با توانمندی های فکری و معنوی برای آنها جبران کرده است.

وی به سالروز آغاز تشکیل بسیج در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشیم. بسیجی بودن صرفاً اسم نیست و باید خودمان را برای این منظور آماده کنیم. عنوان بسیجی از هر عنوان دیگری که در جامعه وجود دارد بالاتر است و به همین خاطر باید بیشتر از هر کسی تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: عنوان بسیجی به سادگی بر پیشانی ما نقش نمی بندد و برای رسیدن به جایگاه حقیقی بسیجی نشانه های بسیاری وجود دارد و باید بر اساس آنها عمل کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: بسیجی آرامش، مقاومت و سربلندی دارد و همه ما آن حالت آرامش، عزت، اقتدار و سربلندی را در چهره شهید حججی دیدیم در حالی که در دست اشرار داعشی اسیر شده است و با این نگاه درس بزرگی به بسیجیان عالم داد.

وی با بیان اینکه آرامش روحی ویژگی بسیجی است، خاطرنشان کرد: بسیجی جز در مقابل دشمن گستاخ نیست و مهر و محبتش را صرفا متوجه بندگان خدا و مستضعفان عالم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیجی همواره به پیروزی امیدوار است و همواره منتظر ظهور منجی است و یقین دارد وعده الهی حق است و جهان روزی به دست مستضعفان عالم اداره خواهد شد و به همین خاطر نام بسیج مستضعفان بر آن نهاده شده تا آرمان مستضعفان را محقق کند.

امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک روز نیروی دریایی یادآور شد: روز نیروی دریایی به مناسبت نبرد قهرمانانه ناوچه پیکان در سال ۱۳۵۹ نامگذاری شده است که آمریکایی ها طعم مبارزه روحیه بسیجی را در دریا هم مشاهده کردند.

وی به وقایع اخیر کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان تمام قد به میدان آمدند و همه رسانه هایشان را به کار گرفتند تا با کمک منافقان به کشور ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: از میان اشرار و اغتشاشگرانی که در خیابان ها اقدام به فتنه گری کردند خیلی ها دستگیر شده و خیلی ها نیز شناسایی شده اند تا دستگیر شوند و واضح بود که صف مردم از آن ها جداست.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه کسی با آنهایی که مسالمت‌آمیز اعتراض خود را نشان دادند، کاری نداشت، اضافه کرد: امیدوار هستیم آن دستور قاطعی که خداوند در باره کسانی که فتنه بپا کردند، اموال مردم را به آتش کشیدند و خون ریختند، اجرایی شود و دستگاه قضا آنها را به اشدّ مجازات برساند.

وی از همه ملت ایران که فتنه‌گران و محرکان استکباری بیرونی را تشخیص داده و نقشه‌ی شوم اجانب را جمع کردند، قدردانی کرد و گفت: مخصوصاً از هوشیاری مردم استان قزوین به صورت ویژه قدردانی می کنیم چرا که به موقع شرایط را درک کردند و هیچ فرصتی را به دشمن برای سوء استفاده ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: از بسیجیان، پاسداران، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و همه اقشار و دست اندرکاران که با انسجام و وحدت دست به دست هم دادند تا در مقابل فتنه ها بسیج شوند و پیشگیری کردند تا اتفاقی نیافتد، قدردانی می کنیم و دست این عزیزان را می بوسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha