پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تقدیر امام جمعه همدان از پاکبانان همدانی

امام جمعه همدان خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی پاکبانان شد و گفت: یکی از غصه های ما وضعیت معیشت پاکبانانی است که در همه شرایط با سختی فراوان به دنبال ایجاد شهری پاکیزه هستند و از شهردار همدان می خواهم تا جایی که امکان دارد توجه ویژه ای به وضعیت معیشتی پاکبانان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم تقدیر از پاکبانان همدانی که در ایام پیاده روی اربعین در کشور عراق مشغول خدمت رسانی به زوّار حسینی بودند با تشکر از خدمات انجام شده توسط این افراد، اظهار داشت: در این ایام همه عزیزان از نیروهای انتظامی تا خادمان کاروان ها همه زحمت می کشیدند اما اگر به بنده می گفتند که ثواب کدام گروه را می خواهید، من گروه شما را انتخاب می کردم چرا که کار شما دارای عظمت بالایی است.

وی افزود: بنده با تمام وجود از شما می خواهم که بنده را هم در ثواب کار خود شریک بدانید، چرا که ثواب کار شما بیشتر از خادمی است که در کنار ضریح خدمت رسانی می کند.

امام جمعه همدان با بیان این که باید این نوع فعالیت و خدمت رسانی دیده و اطلاع رسانی شود ابراز داشت: این نوع خدمت دارای ویژگی هایی است که انسان حس می کند شاید به چشم نمی آید اما گاهی از اوقات عظمت در موضوعاتی است که به چشم نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات و فعالیت های شما دیده شود ابراز داشت: شما باید ارزش کار خود را درک کنید و بدانید که از چه جایگاهی برخوردار هستید و پیشنهاد بنده به شما این است که برای سال آینده قبل از سفر کتاب جامع الزیارات را حتما مطالعه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، لحظات طلوع خورشید و نیمه های شب را بهترین زمان برای راز و نیاز با خداوند عنوان کرد و گفت: پاکبان عزیزی که در ساعت سه بامداد به دور از شلوغی های شهر مشغول خدمت رسانی است باید به یاد داشته باشد که در همان زمان و در خلوت خودش زمان مناسبی است تا به حضرت سیدالشهدا (ع) سلام کند و شاید در همان سلام دلی شکست و گره ای بزرگ با همان سلام باز شد.

وی قشر پاکبان را قشری مذهبی دانست و خاطر نشان کرد: بنده هر روز که برای نماز صبح به مسجد می روم دو نفر از پاکبانان را در صف اول نماز مشاهده می کنم که قبل از اذان مشغول انجام وظیفه هستند و با شنیدن صدای اذان خود را سریعا برای اقامه نماز به مسجد می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: در زمینه ترویج نماز به نظر بنده باید از این عزیزان که با وجود سختی کار و خستگی نسبت به اقامه نماز اول وقت مقید هستند تقدیر کرد.

وی خطاب به پاکبانان خادم الحسین(ع) حاضر در جلسه، بیان داشت: سعی کنید مراقب این حس خوب باشید و آن را نگه دارید، چرا که اگر کسی حتی به دلیل وظیفه اداری مجبور به حضور در این خدمت رسانی بود، بازهم کارش ارزشمند بود اما همه شما بزرگواران به صورت دلی و با اختیار خودتان به این کار و در آن گرمای سخت مشغول بوده اید، و لذا باید ارزش بالای کار خود را بدانید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: شما با خدمات این مدت در کربلا، حق به گردن امام حسین(ع) پیدا کرده اید بنابراین قدردان این ارتباط باشید و در حفط آن نیز کوشا باشید.

وی خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی پاکبانان شد و گفت: یکی از غصه های ما وضعیت معیشت پاکبانانی است که در همه شرایط با سختی فراوان به دنبال ایجاد شهری پاکیزه هستند و از شهردار همدان می خواهم تا جایی که امکان دارد توجه ویژه ای به وضعیت معیشتی پاکبانان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تقدیر مجدد از اقدامات و خدمات پاکبانان همدانی یادآور شد: شاید شهروندان توجهی به این که چگونه شهری تمیز به وجود می آید نداشته باشند در حالی که باید همه ما بدانیم در پشت پرده به دست آوردن این مهم، زحمات بسیاری توسط شما عزیزان برای شهر کشیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha