جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ قیس خزعلی جنبش اهل الحق

حوزه/ شیخ قیس خزعلی ملت عراق را به ادامه تظاهرات به شیوه عاقلانه دعوت کرد و طرف سومی را مسئول قتل معترضان و نیرو های امنیتی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق ملت این کشور را به تظاهرات مطالبه گرانه و تعامل عاقلانه دعوت کرد و افزود: آن هایی که برنامه هایی در سر دارند و از این طرف و آن طرف حمایت می شوند، نماینده شخصیت عراقی نیستند.

وی ادامه داد: پیشتر گفتیم که مشکلات حقیقی در نظام سیاسی وجود دارد که باعث شده ملت اعتراض کنند و مطالبات معترضان از دخالت بیگانه در سوء استفاده از مطالبات جلوگیری نمی کند.

وی اشاره کرد: هرگونه اصلاحی که در اشخاص خلاصه شود و شامل قوانین و نظامی سیاسی نباشد، اصلاحات جزئی است و شرکا می توانند نگرانی های خود را مطرح کرده و آن را بررسی کنند و سه قوه اختصاص به شیعه ندارد.

شیخ خزعلی تصریح کرد: نظام نیمه ریاستی با انتخاب رئیس پارلمان و رئیس جمهور تشکیل می شود و این نظام نخست وزیر را انتخاب می کند.

دبیرکل گردان های اهل الحق با بیان اینکه گزارش دولتی به سؤالات مهمی در خصوص طرف سوم پاسخ نداده است، گفت: کمیته تحقیقات اداری نخواهد توانست این طرف سوم را شناسایی کند.

وی تاکید کرد: طرف سومی هست که معترضان و نیرو های امنیتی را به قتل می رساند و باید تحقیق اطلاعاتی برای شناسایی آن انجام گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha