جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  ملکدار  در گفت و گو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکدار از برگزاری برنامه های متنوع بصیرتی و دیدار با خانواده شهدا در هفته بسیج در مدرسه فیضیه و مدارس علمیه استان قم و کشور خبر داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج بر تقویت و ارتقای روحیه بسیجی در میان طلاب، روحانیون و حوزویان تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده هر جا روحیه بسیجی بوده و تقویت شده، اهداف و برنامه ها بهتر پیش رفته و تحقق یافته است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود:معتقدیم،‌بسیج یعنی ایثار گری، خدمت به دین، تحقق اهداف و برنامه ها و در راه اسلام حرکت کردن و اگر حوزه های علمیه توانسته اند در عرصه تبلیغ  و جامعه به موفقیتی برسند، این مسئله با روحیه بسیجی محقق شده است.

وی عنوان کرد: همانطور که بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس با فرهنگ بسیجی بر دشمن تا بن دندان مسلح غلبه پیدا کردند و پیروز شدند، در این ایام که جامعه، نظام و انقلاب گرفتار انواع جنگ های اقتصادی، فرهنگی و... شده نیز می توان با اتکاء و تکیه بر توان و روحیه بسیجی و ایثار بر همه مشکلات غلبه کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: اگر رهبر انقلاب بر بقای  روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تأکید می کنند، یکی از راه های آن تقویت روحیه و فرهنگ بسیجی در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار گفت: در همین راستا مرکز مدیریت حوزه های علمیه،‌ طی تفاهم نامه ای که با نماینده ولی فقیه در سپاه برای فعالیت و توسعه فرهنگ بسیج در میان طلاب و حوزه های عمیه منعقد کرده است،‌تلاش می کند این برنامه را ارتقاء و توسعه دهد.

وی اظهار داشت: برای گرامیداشت هفته بسیج مرکز مدیریت حوزه های علمیه به همراه سازمان بسیج طلاب و روحانیون برنامه هایی را تنظیم و برای اجرای آن در مدارس علمیه کشور ابلاغ کرده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: از جمله این برنامه ها، نام گذاری ایام هفته،  2 آذر به اسم بسیج، علم و فنآوری؛ 3 آذر بسیج، سبک زندگی ایرانی؛ 4 آذر، بسیج، فرهنگ و بصیرت؛  5 آذر بسیج، دفاع و امنیت نام گذار و مزین شده است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های ویژه ای که در شب چهارشبه 6 آذر در مدرسه فیضیه با حضور طلاب و روحانیون بسیجی برگزار می شود، سخنرانی یکی از مسئولین کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: از دیگر برنامه ها، برگزاری مسابقه عمومی بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری یادواره شهداء در مدارس علمیه منتخب، برگزاری حلقه های معرفت و نشست های بصیرت افزایی در مدارس علمیه منتخب، دیدارهای از خانواده های شهدای روحانی، تجلیل از فرماندهان نمونه و گردانها، نام گذاری حجرات مدارس علمیه به نام شهدای روحانی و... خواهد بود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: همه این برنامه ها برای گرامیداشت و الگوی گیری و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه بسیجی در حوزه های علمیه و در میان طلاب اجرا خواهد شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha