جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اتاق عقد جمکران

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: اتاق عقد این مسجد با عنوان «پیوند فیروزه‌ای» با شرایطی به‌صورت رایگان پذیرای زوج‌های عاشق و منتظر امام زمان(علیه السلام) برای برپایی مراسم عقد است.

 حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت اتاق عقد این مسجد مقدس در راستای تشویق جوانان به ازدواج های آسان اظهار داشت: باتوجه به علاقه زائران و مشتاقان امام زمان(علیه السلام) برای آغاز زندگی و قرائت خطبه عقد در مسجد مقدس جمکران، از ۵ سال گذشته، اتاق عقدی با عنوان «پیوند فیروزه‌ای» در این مسجد فعال شده است.

وی اضافه کرد: هر ساله ۲۰۰ زوج جوان مراسم عقد خود را در مسجد مقدس جمکران‌ برپا می‌کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به شرایط مدنظر گرفته شده برای عقد زوج‌های جوان در این مسجد مقدس بیان کرد: در گام اول مهریه زوج‌های جوان نباید بیش از ۱۱۴ سکه بهار آزادی باشد و در گام دوم نیز باید فرم تائید از دفترخانه رسمی ازدواج همراه داشته باشند زیرا خطبه عقد به‌صورت رسمی در مسجد جمکران قرائت می‌شود اما برای ثبت عقد باید به دفترخانه مراجعه کنند.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: زوج‌های جوان برای برنامه‌ریزی مراسم عقد خود در این مسجد می‌بایست در روزهای عادی یک هفته زودتر و برای مناسبت‌های خاص، دو هفته زودتر با مسئولین این مسجد هماهنگی کنند که به این منظور نیز باید با شماره ۰۲۵۳۷۲۵۵۷۹۶ تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه به زودی امکان ثبت نام اینترنتی برای برنامه عقد در مسجد جمکران در سایت مسجد و نرم‌افزارهای آن مهیا خواهد شد، گفت: اتاق عقد این مسجد دارای ظرفیت ۲۵ نفر است و زوج‌های جوان باید تعداد همراهان خود را نیز براین اساس برنامه‌ریزی کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران در راستای فراهم‌سازی امکان ازدواج آسان زوجین، در صورتی که زوج‌های جوان فردی را برای قرائت خطبه عقد داشته باشند، این برنامه به‌صورت کاملاً رایگان در مسجد برگزار خواهد کرد، در غیر این صروت هزینه ناچیزی بابت خطبه‌خوان این مراسم اخذ خواهد شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    ۱۱۴ سکه خیلی زیاده. میشه ۵۰۰ میلیون. مثلا فرهنگسازی کردید خوب بگین ۱۴ سکه