جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر تعداد هزار و ۴۴۵ نفر به‌عنوان عامل افتخاری زکات با دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، مجید الهی راد، امروز در نشست شورای زکات استان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این شورا، اظهار کرد: به‌منظور توسعه و ترویج هرچه بیشتر جمع‌آوری زکات مقرر شد تعداد عاملین افتخاری در استان افزایش یابد و فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز به‌عنوان عامل، همکاری لازم را با دبیرخانه شورای زکات شهرستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر تعداد هزار و ۴۴۵ نفر به‌عنوان عامل افتخاری زکات با دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی همکاری دارند.

الهی راد در ادامه با اشاره به ضرورت تبلیغ و تبیین طرح شجره طیبه، افزود: با توجه به طرح خوب شجره طیبه و ثمرات آن، باید این طرح در سطح استان معرفی و تبلیغ شده و زمینه توسعه آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسات متعدد در روستاها با حضور رئیس شورای زکات و عاملین افتخاری و مبلغین و معتمدین روستا برگزار شده است، اضافه کرد: درنتیجه این جلسات در شهرستان بام و صفی‌آباد به میزان یک هکتار درخت پسته و در شهرستان شیروان به تعداد ۳۲۸ درخت در طرح شجره طیبه ثبت شد.

الهی راد با اشاره به حبس درختان تحت عنوان شجره طیبه، گفت: شجره طیبه طرحی است که در قالب آن درختی حبس می‌شود تا کل ثمرات آن یا اصل درخت به‌عنوان زکات مستحبی پلاک‌کوبی شود.

وی افزود: در این زمینه هزار و ۶۵۰ اصله درخت سیب در اسفراین با زمینی به مساحت یک هکتار حبس شده است که سال گذشته از این باغ ۳۱ تن سیب برداشت و بین نیازمندان توزیع شد و همچنین هزار و ۴۶۴ اصله درخت پسته نیز در شهر صفی‌آباد در این طرح قرار دارد.

الهی راد گفت: همچنین مقرر شده سیاست‌های تشویقی مصوب شورای زکات استان برای ترویج فریضه زکات از سوی استانداری و حتی‌المقدور از محل اعتبار تملک دارایی و اعتبارات استانی تأمین اعتبار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha