پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر می خواهیم که در طی طریق بیانیه گام دوم انقلاب موفق باشیم نیازمند وحدت و برادری هستیم و با این مهم می توانیم نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، صبح امروز در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی است و در کنار هم بودن نیازهای خود را حل و برطرف می کند و این امر مستلزم یک نظام و پایبندی افراد به آن می باشد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: شاید انسان ذاتا دوست دارد شخصی خودمختار باشد، ولی باید گفت که کشور بدون حکومت و قانون در ادامه حیات خود دچار مشکل می شود و افراد ضعیف تر جامعه از بین می روند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ارزشمندی قانون به ضمانت اجرایی آن است، ادامه داد: بی گمان قانونی می تواند امور جامعه را به خوبی و درستی اداره کند که محصول تراوشات ذهنی بشر نباشد، زیرا فکر بشر دارای نقایصی می باشد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: به برکت قرآن کریم از ابتدای اسلام تا کنون هیچ مسئله ای نبوده که علمای مسلمان نتوانند آن را حل و فصل کنند.

ماموستا راستی تصریح کرد: قرآن را باید کتاب قانون اسلام دانست، کتابی که جامع است و برای همه مسائل بشری راهکار دارد، لذا نقص در جامعه اسلامی به معنی نقص در قرآن کریم نیست.

این عالم اهل سنت ادامه داد: حقوق تعریف شده کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند تاریخچه 30 تا 40 ساله دارد، اما قانونی که پیامبر مکرم اسلام برای دین الهی تبیین فرمودند مربوط به 1400 سال پیش است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه قانون اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشری است، اظهار کرد: در قوانین اسلامی مباحثی همانند تبعیض، ظلم، بی توجهی و... وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حکومت اسلامی بهترین گزینه برای اجرای قانون خدا و شریعت رسول اکرم (ص) می باشد، لذا همه ما مکلف به حفظ قوانین اسلام و شریعت هستیم.

ماموستا راستی عنوان کرد: انقلاب اسلامی نیز با تاسی از اسلام و قرآن 40 سال گذشته توسط امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در بدو تاسیس از داشتن بسیاری امکانات محروم بود، گفت: از همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی دشمنان جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و جوانان این مملکت با دستان خالی، ولی با ایمان و اعتقاد در برابر دشمنان تا دندان مسلح به پیروزی رسیدند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دشمنان از انقلاب اسلامی هراس دارند، اظهار داشت: اکنون جمهوری اسلامی به نقطه ای از اقتدار رسیده است که دشمنان این نظام الهی به شدت از ایران می ترسند که این مایه افتخار برای هر ایرانی می باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه عدم مدیریت درست، عامل اصلی مشکلات در کشور است، عنوان کرد: مشکلات کشور نشأت گرفته از قرآن و اسلام نیست، بلکه معلول سوء مدیریت برخی از مدیران دولتی است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: خوشبختانه گام اول انقلاب را با تمام مشکلاتی که دشمنان برای ما پیش آوردند، به سلامتی پشت سر گذاشتیم، لذا در گام دوم  باید نقاط ضعف و قدرت گام اول را به خوبی بررسی و بازشناسایی نماییم تا بتوانیم در گام دوم مستحکم تر حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم ارتقای وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به وحدت حوزه و دانشگاه، تعامل علما و نخبگان نگاه ویژه و خاصی شود.

ماموستا راستی تاکید کرد: اگر می خواهیم که در طی طریق بیانیه گام دوم انقلاب موفق باشیم، نیازمند وحدت و برادری هستیم و با این مهم می توانیم نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha