پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خدمت به نماز، خدمت به دین است؛ اما خدمت به نماز جمعه مضاعف است؛ یعنی هم خدمت به دین و هم خدمت به ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع فعالان ستاد نماز جمعه، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در مکتب اسلام، اظهار کرد: وقتی پیامبر (ص) معاذ را به‌عنوان مسئول تبلیغی به سمت یمن فرستاد؛ به معاذ فرمودند: «ولِیکن أکثَرُ هَمِّک الصَّلاةَ، فإنَّها رَأسُ الإسلامِ» معاذ در نماز سرمایه‌گذاری بیشتری انجام بده و بیشترین همتت این باشد که نماز را بین مردم تبلیغ کنی به این دلیل که نماز رأس اسلام است، پیغمبر (ص) نماز را به سر تعبیر کرده و دینی که نماز نداشته باشد دین بی‌سر است مثل پیکر بی‌سر که حیات ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اما نماز جمعه امتیاز دیگری هم دارد و آن این است که نماز حاکمیتی و نماز حکومتی است؛ یعنی هر وقت جامعه دینی به حکومت اسلامی دست یافت به این توفیق که نماز جمعه باشد دسترسی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خدمت به نماز، خدمت به دین است؛ اما خدمت به نماز جمعه مضاعف است یعنی هم خدمت به دین و هم خدمت به ولایت است.

وی در ادامه میدان‌های حضور نماز جمعه را تصریح کرد و گفت: نماز جمعه باید خود را در پنج میدان نشان بدهد؛ نخست اینکه نماز جمعه باید فضاسازی کند؛ یعنی نماز جمعه‌ها باید ذائقه فرهنگی مردم را جهت‌دهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دشمنان در طول هفته ذائقه فرهنگی جوانان ما را خدشه‌دار و مسموم کرده و خط انحرافی ایجاد می‌کنند، در مقابل نماز جمعه سنگری است که علیه این هجمه فضاسازی می‌کند.

وی افزود: خطبه‌هایی که در هر هفته در نماز جمعه ایراد می‌شود فضای ظلمانی و لجنی رسانه‌های بیگانه غرب را نقش بر آب کرده و نورافشانی می‌کند و ذائقه طعم ایمان را به مردم می‌چشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: نماز جمعه کادر سازی می‌کند، سرباز گرفته و آن‌ها را برای ولایت، دین و قرآن تربیت می‌کند و آن‌هایی که در نماز جمعه تربیت می‌شوند به کادر ولایت و نظام و نیروهای مهمی برای حفظ نظام و گسترش ارزش‌های نظام تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha