پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زحمتکش

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: همان‌طور که در طول تاریخ صحنه‌های متعددی داریم که مردم امام خود را همراهی نکرده و آن امام کاری از دستش برنیامد، این توده مردم و بسیج است که باید همراهی کنند تا یک انقلاب و نظام به موفقیت برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته بسیج، رمز موفقیت و تداوم نظام اسلامی را همراهی مردم با انقلاب دانست.

وی افزود: خداوند متعال در سوره نصر می‌فرمایند: ای پیامبر این فتح و پیروزی مردم زمانی خواهد بود که مردم فوج فوج پشت سر شما باشند و اگر مردم پشت سر شما بودند شکرگزار این نعمت باش.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس موفقیت پیامبر مدیون حضور و همراهی مردم خواهد بود و این همان بسیجی بودن است.

وی تصریح کرد: این آیه شریفه نشان می‌دهد اگر مردم پیامبر را همراهی نمی‌کردند قطعاً پیامبر گرامی هم در رسالت خود موفق نمی‌شدند و اسلام فراگیر و جهانی نمی‌شد.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: همان‌طور که در طول تاریخ صحنه‌های متعددی داریم که مردم امام خود را همراهی نکرده و رها کردند و آن امام کاری از دستش برنیامد، این توده از مردم و بسیج است که باید همراهی کنند تا یک انقلاب و نظام به موفقیت برسد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم کسانی که پیامبر را همراهی نکردند توبیخ و سرزنش می‌کند و وعده‌ای هم به آن‌ها می‌دهد که در آینده قومی خواهند آمد که این قوم ویژگی‌هایی را دارد که با آن خصوصیات و ویژگی‌ها از دین خدا محافظت می‌کنند.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اضافه کرد: بعد از نزول این آیه از رسول گرامی اسلام سؤال شد آن قوم چه کسانی هستند و ایشان فرمود: سلمان و قومش هستند.

وی افزود: آیا مصداقی بارزتر از مردم نظام جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی پیدا می‌کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ پس به‌جرئت می‌توان گفت آن قومی که خداوند متعال معرفی کرده که با خصوصیات و ویژگی‌های ویژه خود از دین خدا محافظت می‌کنند، امروز مصداق بارز آن مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اضافه کرد: یکی از این ویژگی‌ها خدامحور بودن است و خدا در زندگی آن‌ها حاکم است و می‌بینیم که انقلاب اسلامی هم بر همین اصل به وجود آمده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های قوم حافظ دین خدا این است که این‌ها نسبت به یکدیگر رئوف و مهربان هستند و امروز این رأفت و مهربانی را در میان ملت ایران به عینه می‌بینیم.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش اظهار کرد: دیگر ویژگی این قوم آن است که در مقابل کفار سربلند بوده و اهل مقاومت و ایستادگی هستند، عزت خود را در مقابل مستکبران و کفار حفظ کرده و علاوه بر این اهل ایثار و گذشت و جهاد هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این قوم آن است که از سرزنش  سرزنش‌کنندگان نهراسیده و از فتنه‌گران نمی‌ترسند؛ ویژگی‌هایی که وجود آن‌ها در ملت مسلمان ایران مشهود و عیان است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: مردم ما هم در طول این چهل‌ساله انقلاب اسلامی همه این ویژگی‌ها را داشته و دارند و به همین دلیل هم حافظ دین و پیش‌گام حرکت در مسیر دین مبین اسلام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha