جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره دانش‌افزایی کلام اسلامی ویژه طلاب سطوح دو و سه استان به میزبانی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: دوره دانش‌افزایی کلام اسلامی با حضور بیش از ۸۰ نفر از طلاب سطوح دو و سه حوزه علمیه استان با تدریس شش استاد و مدرس در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تدریس مطالب این دوره یک‌روزه را اساتیدی ازجمله حجج‌الاسلام طالقانی، درویش نیا، جعفری و ... بر عهده داشتند، افزود: کلاس اول به‌صورت عمومی با تدریس حجت‌الاسلام طالقانی برگزار شد و پس از آن دوره به سه کلاس مجزا با اساتید مختلف در موضوعات متعدد ادامه یافت.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha