جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس رهنمودهای امام راحل و رهبرانقلاب، تا کنون توانسته 11 اجلاسیه کشوری و 8اجلاسیه منطقه ای را برگزار نماید که نهمین اجلاسیه 14 آبان در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استانهای اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری که با موضوع رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: این روزها شاهد پیروزی امت حزب الله و مردم متدین ایران اسلامی در برابر اشرار و فتنه از سوی استکبار جهانی و در حمایت از ولایت فقیه هستیم. براین باوریم که مردم ولی نعمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و برای همین باید بیش از گذشته به این مردم خدمت و برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی تلاش کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: اگر چه مردم گرفتار انواع مشکلات اقتصادی هستند و اعتراض به حق هم دارند، اما به احترام انقلاب و در حمایت از رهبری و انقلاب شاهد خروش دوباره بودیم، و بعد از بیان رهبری، مردم دوباره به صورت خودجوش انجام رسالت کرده اند و نشان داده اند مرزشان از اشرار جدا است و تنها اعتراض آنان به گرانی است.

جانشین دبیر نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در ادامه اظهارداشت: جامعه مدرسین جایگاهی است که بیش از نیم قرن خدمت خالصانه به رهبری، انقلاب و روحانیت را به خود اختصاص داد؛ اگر عظمت این جایگاه و ارتباط گیری جامعه و علمای بلاد را بخواهید، باید در کلام امام راحل جستجو کرد که فرمودند« که دلم می خواهد ابتکار عملی شود که همه علمای بلاد در سال یکبار کنار هم در منطقه ای جمع شوند و این گردهمایی علما برکاتی دارد».« همه علما باید تلاش کنند تا این تکلیفی که به عهده همه آمده است، انجام دهد».

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: رهبر انقلاب هم درباره جامعه  مدرسین فرمودند« جامعه نماد هویت حوزه است و اگر این حوزه چند هزار نفری بخواهد مطالبه یا موضعی را بیان کند، نماد مرکزی را لازم دارد که وقتی موضعی گرفت، مشخص شود این موضع، موضع حوزه است و آن نماد مرکزی جامعه مدرسین است».

وی بیان کرد: بر اساس رهنمودهای امام راحل و رهبرانقلاب، جامعه مدرسین تا کنون توانست 11 اجلاسیه کشوری را هر دو سال یکبار با حضور علما در قم داشته باشد و کمیسیون هایی را براساس مباحث روز و مطابق خواسته رهبری و مرجعیت برگزار کند.

جانشین دبیر نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین اظهارداشت: در بعضی کمیسیونها، شاهد فعال بودن 8 کمیسیون بعضی 3 و بیشتر و براساس خواست مرجعیت و انقلاب و در ادامه شاهد پی گیری و به نتیجه رسیدن آثار کمیسیونها بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در کنار این اجلاسیه کشوری و به دنبال خاص علمای بلاد که هر دوسال یکبار علما به قم می آیند و هر دو سال یکبار اعضاءی جامعه مدرسین به بلاد برود، درهمین رابطه این جامعه، اجلاسیه منطقه ای را تصویب کرد که در حال حاضر به دنبال برگزاری اجلاسیه نهمین آن به عنوان «رسالت و روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» در 14 آذر در استان اصفهان خواهیم بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: در 8 سال اجلاسیه گذشته اعضاء جامعه مدرسیه با علمای بلای نشست های داشته اند. این اجلاسیها منطقه از سال 81 در مشهد، 83 در آذبایجان غربی، اجلاسیه سوم سال 85 در کرمانشاه، اجلاسیه چهارم سال 88 در اهواز، اجلاسیه 5 در سال 90 در یزد، اجلاسیه ششم سال 92 در شیراز، اجلاسیه هفتم سال 94 در مازندران و آخرین اجلاسیه در استانهای آذربایجان غربی و شرقی در سال 96 برگزار شد.

وی بیان کرد: اجلاسیه نهم به میزبانی اصفهان با مشارکت استان های مرکزی، و چهار محال و بختیاری خواهد بود.

جانشین دبیر نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین اظهارداشت: در برگزاری این اجلاسیه و موضوع مورد نظر بحث زیادی در جامعه مدرسین شد، این جامعه برای لبیک به منویات رهبر انقلاب، اقدامات خوبی تا کنون کرده است. این جامعه به دلیل حلقه اتصال همه مراکز حوزوی، دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم را راه اندازی کرد؛ اما با توجه به اهمیت و ضرورت بیانیه گام دوم انقلاب و تشریح و تبیین آن و برنامه ریزی بهتر، موضوع اجلاسیه منطقه را همین موضوع اختصاص بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: برای پیگیری محتوایی، برنامه ایی، مدیریتی و اجرایی حوزه نسبت به بیانیه گام دوم  سه کمیسیون در نظر گرفت شده است که از جمله آن کمیسیون اول بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت روحانیت در نهادینه کردن معنویت و فرهنگ اسلامی، کمیسیون دوم بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در عدالت خواهی و مبارزه با فساد و کمیسیون سوم بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی، اعتقاد و عزت دینی و مرز بندی با دشمن است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: علمای حوزه های علمیه این سه استان از گذشته فعال شدند و در هر سه استان اصفهان و... این کمیسیونها با پیش محورهای پیشنهادی تشکیل شد. علاوه بر این سه استان، در جامعه مدرسین و ستاد برگزاری، 3کمیسیون با حضور اساتید برگزار شد و نتایج همه کمیسیونها، در کمیسیون دیگر به نام تلفیق استخراج و جمع بندی و محصول نهایی کمیسیون تلفیق در 13 آذر در کمیسیونهای سه گانه اجلاسیه در اصفهان به بحث دقیق تر گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: در این کمیسیونها 180 نفر از علمای بلاد به همراه اعضای جامعه مدرسین حضور خواهند داشت و نتایج این کمیسیونها که جمع بندی می شود در 15 آذر با حضور اعضای جامعه مدرسین وعلمای بلاد ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: بعد از برگزاری اجلاسیه، برنامه دیگر در کنار محتوایی و اجرایی، جمع بندی نظرات علمای بلاد سه استان در جامعه مدرسین برای رسیدگی و برنامه ریزی اجرایی بهتر و دقیق تر نهادها ابلاغ می شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: از جمله سخنران اجلاسیه آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین  خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha