پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی است و متاسفانه، ضریب تاثیرگذاری را کاهش و ضریب هزینه‌کرد را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان امروز در دیدار با رئیس و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کردستان، اظهار داشت: بی‌شک محدودیت ‌های جدی در حوزه فرهنگ به‌ ویژه عرصه فرهنگ دینی وجود دارد؛ چرا که با وجود نظام اجتماعی پیچیده امروزی واکنش‌های اجتماعی منطبق با هنجارها و ارزش‌های دینی ما نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نبود اعتبار و منابع مالی یکی از مشکلات پیش‌روی حوزه فرهنگی است، افزود: عدم فرهنگ تعامل و هم‌افزایی و عدم استفاده از ظرفیت دیگران از مشکلات اساسی این عرصه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر حوزه فرهنگ بر اساس مدیریت مبتنی بر دانش و علم سامان داده شود، قطعا در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر موفق عمل خواهیم کرد اما جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی است و متاسفانه ضریب تاثیرگذاری را کاهش و ضریب هزینه‌کرد را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: اساتید، معلمان، و مربیان با قشر جوان و نسل آینده‌ساز جامعه در ارتباطند و باید با آموزش درست و ارتباط موثر زمینه موفقیت جوانان را فراهم آوردند و در این راستا باید از ظرفیت دانشگاهها بهره برد.

وی با بیان اینکه ارتباط وسیع بین نهادهای اجتماعی می‌تواند در تحقق اهداف فرهنگی موثر واقع شود، بیان کرد: سعی و تلاش تبلیغات اسلامی کردستان همکاری و تعامل با نهادهای فرهنگی، به‌ویژه دانشگاه ها و قشر دانشجو است و بی‌شک با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی می‌توانیم ارتباطات موثری برقرار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه جهت‌گیری های فکری و سیاسی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد، گفت: قطعا تکثر افکار و اندیشه منجر به رشد و موفقیت خواهد شد و جامعه را به سمت شکوفایی پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام حاتمیان در پایان اظهار داشت: تکثر افکار منشا ارتقاء و رشد ارتباطات انسانی است و باید با دید باز به این مهم توجه کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha