جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش شکوه اقتدار و مقاومت چهل سال بسیج خراسان جنوبی

حوزه/ ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۸ را می توان در تقویم ها ثبت کرد؛ روزی که بسیجیان همیشه در صحنه، بار دیگر به سخنان رهبر انقلابشان لبیک گفتند. استان ولایت مدار خراسان جنوبی نیز از این قائده مستثنا نیست، دیروز دوباره مردم ثابت کردند که پای انقلاب و رهبری ایستاده اند و هر زمان که احساس مسئولیت کنند، وارد میدان می شوند و تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه‌جانبه زد.

هرچه مسائل گذشته و تاریخ سراسر غرور انقلاب اسلامی را جزءبه‌جزء ورق می‌زنیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که هیچ‌چیز جز عشق و تفکر بسیجی حاکم بر جوانان ایرانی نمی‌توانست کشور را تا حدی پیش ببرد که هیچ‌یک از تهدیدات دشمن در طول این ۴۰ سال بر انقلاب اسلامی و مردمش اثر نگذارد.

از زمان فرمان تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) تا به امروز، ملت ایران فراز و نشیب‌های فراوانی به خود دیده‌اند، دشمن تمام قوای خود را برای به زانو درآوردن انقلاب به کار بسته، اما خوب می‌داند تا زمانی که تفکر بسیجی در میان آحاد مختلف مردم جاری است، هیچ‌یک از توطئه‌هایش به ثمر نخواهد نشست.

۵ آذرماه سال ۱۳۹۸ را می‌توان در تقویم‌ها ثبت کرد؛ روزی که بسیجیان همیشه در صحنه، بار دیگر به سخنان رهبر انقلابشان لبیک گفتند.

استان ولایت مدار خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنا نیست، دیروز دوباره مردم ثابت کردند که پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و هر زمان که احساس مسئولیت کنند، وارد میدان می‌شوند و تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877987.jpg

روزی که ده هزار بسیجی دیار کویرنشین خراسان جنوبی نشان دادند که نه‌تنها مشکلات اقتصادی و سختی‌های روزگار آنان را از پای درنمی‌آورد، بلکه همتشان را برای ادامه مسیر بیشتر نیز کرده است.

همین چند روز گذشته بود که استکبار جهانی با توجه به برنامه دوساله‌ای که تدوین کرده بود، به دنبال ایجاد ناامنی در ایران اسلامی بود که با درایت رهبری و هوشمندی مردم این نقشه دشمن نقش بر آب شد.

هرچه به ساعت برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان استان نزدیک‌تر می‌شدیم، حضور جمعیت، رنگ واقعیت انقلاب را بیشتر به رخ می‌کشید، اگر نگاهی گذرا به جای‌جای این مراسم می‌انداختی، عظمت این روز را بیشتر احساس می‌کردی...

بسیجیان خراسان جنوبی به معنای واقعی همت خود را به جهانیان اثبات کردند و چه دل‌انگیز است، بسیجی‌هایی که با شعارهای «هیهات من الذله» و «جانم فدای رهبر»، ندای وحدت میان مردم را سر می‌دادند.

چفیه هایی که بر دوش و سربندهایی مزین به نام ائمه که بر سر هر بسیجی خودنمایی می‌کرد، تداعی‌گر ایام ۸ سال دفاع مقدس بود، جایی که خالی بودن شهدای این مرز و بوم را جوانان امروز پر کرده بودند.

دیروز حسینیه جماران بیرجند مملو از بسیجیانی بود که به ندای رهبر جامعه خود لبیک گفتند و پای به صحنه گذاشتند تا لشکر ۲۰ میلیونی که امام از آن سخن به میان آورده بود را به جهانیان نشان دهند.

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877990.jpg

خیل جمعیت، کوچک و بزرگ، پیرو جوان، زن و مرد بیرون حسینیه در حال آماده‌سازی پرچم‌ها، پلاکاردها و نوشته‌ها بودند تا وارد فضای حسینیه شوند؛ اینجا گویی پرچم‌ها حرف می‌زنند جمعیت کم‌کم به‌طرف در ورودی سالن حرکت می‌کند و به یک‌باره شور خاصی در میانه جمعیت، سکوت را در هم می‌شکند و نوجوانان و جوانان پرچم به دست راهی حسینیه می‌شوند.

نوجوانان بسیجی خراسان جنوبی امروز با سربندهایی که روی آن «من انقلابی‌ام» نقش بسته بود در این اجتماع حضور پیدا کردند و با شعار «فدائیان رهبریم، پیروان ولایتیم» اعلام کردند که برای دفاع از انقلاب و میهنشان از دشمن هراسی ندارند.

امروز بسیجیان گرد هم آمدند تا آمادگی خود را برای جامه عمل پوشاندن منویات مقام معظم رهبری اعلام کنند و لرزه بر جان یزیدیان روزگار امروز بیندازند.

حسینیه جماران بیرجند،مملو از بسیجیان

نفس حسینیه تازه بازسازی شده جماران به‌سختی درمی‌آید در این سوز روزهای آغازین سومین ماه پائیز؛ اما اینجا دم گرم بسیجیان بیرجندی فضا را دگرگون ساخته است؛ دیروز پس از مدت‌ها این حسینیه با اجتماع بسیجیان ولایت خستگی از تن می‌زداید و بهانه این کار هم گردهمایی ده هزار بسیجی شهرستان و استان است.

درون حسینیه نیز غوغایی است؛ از ساعت‌ها قبل بسیجیان فوج فوج از روستاها و نقاط دور و نزدیک شهر خود را به این مکان رسانده‌اند، در گوشه‌ای کسی نام افراد حاضر را می‌نویسد؛ در بخش دیگر افراد صفوف را نظم می‌دهند؛ صدای شیپور گروه موزیک سپاه ناحیه خبر از کوک سازهایی می‌دهد که باید نوای احترام به شهدا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را بنوازند. همه‌چیز کم‌کم دارد شکل می‌گیرد. اینجا مهیای بزرگ‌ترین گردهمایی سال بسیجیان خراسان جنوبی است.

دو جوان بر سر اینکه پرچم کدام‌یک بزرگ‌تر است بحث می‌کنند؛ برخی دیگران را آرام می‌کنند؛ عده‌ای در تدارک مراسم هستند .

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877988.jpg

دشمن توان مقابله با تفکر بسیجی را ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با پای‌برهنه و بدون تشریفات به جمع بسیجیان آمده بود.

این ساده زیستی و مردم‌داری از یک مقام مسئول می‌تواند الگویی برای سایر مسئولین در جامعه باشد تا خود را از مردم بدانند و برای حل مشکلاتشان تا جایی که توان هست، تلاش کنند.

امام جمعه بیرجند در میان صلوات بسیجیان به سخنرانی پرداخت و گفت: هر عملی که با کارشناسی صحیح و بر اساس وظیفه شناخته و به قصد قربت الهی انجام شود، تمام آن عبادت است.

وی افزود: برخلاف تصور بسیاری از عوام که عبادت را در نماز و روزه خلاصه می‌دانند اما انسان راه‌یافته تمام زندگی‌اش، حتی خواب او عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تفکر بسیج، تجسم انسان متعهد و باایمان است، تصریح کرد: ریشه تفکر بسیجی ایمان و توکل به خداوند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه تفکر لیبرال دموکراسی غرب در مقابل تفکر بسیجی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این تفکر توجیه همه کارهای انسانی را اقتصاد می‌داند و آن‌قدر اندیشه انسانی در این تفکر سقوط می‌کند که در پایین‌تر از مرحله حیوانی قرار می‌گیرد.

وی فرهنگ ناب اسلامی را بالاترین فرهنگ در دنیا دانست و افزود: تفکر بسیجی با تفکر لیبرال دموکراسی غربی می‌جنگد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تفکر بسیجی را مبتنی بر اصول انسانی و فطری دانست و عنوان کرد: کسانی که علاقه به نوکری اروپایی‌ها دارند باید حواسشان باشد که اروپا آنان را به نوکری هم قبول ندارد، چراکه استعمارگران هرگز نوکر دواطلب نمی‌پذیرند بلکه باید خودشان نوکر انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن توان مقابله با تفکر بسیجی را ندارد، تأکید کرد: دشمن جرئت مقابله با تفکر بسیجی را ندارد، اما ندانم‌کاری مسئولان و برخی افراد، متأسفانه دشمن را به طمع می‌اندازد؛ اگر ندانم‌کاری مسئولان از روی تعمد باشد قطعاً رفتار مردم شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877993.jpg

بسیج؛ لشکری برای نابودی دشمنان

در میان جمعیت چهره‌ی یک گروه از بسیجی‌های تکاور بیشتر به چشم می‌آمد، تکاورانی که آرم یاوران رهبری را بر روی دوش خود داشتند و معتقد بودند تا پای جان خونشان را برای نظام و انقلاب فدا خواهند کرد.

یکی از بسیجیان این گروه که خود را بسیجی مخلص خدا می‌دانست، می‌گوید: بسیج لشکر مخلص خداست و ما جان خود را برای دفاع از نظام و رهبری معظم انقلاب می‌دهیم.

وی که با چهره‌ای مصمم  شعار جانم فدای رهبر را فریاد می‌زد، ادامه داد: بسیجی بودن و بسیجی ماندن امری بسیار دشوار در جامعه است .

مرتضی با وجود سن و تجربه  بالایی که دارد می‌گوید: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند در برابر نظام جمهوری اسلامی بکند؛ چراکه همه مردم و ما بسیجیان پشت در پشت رهبری و مطیع فرمان ایشان هستیم و اگر هرکسی بخواهد نگاه چپ به سرزمینمان کند، او را آسوده‌خاطر نخواهیم گذاشت.

از آرزوی نوجوانی برای دیدار با رهبری تا عشق شهادت

در میان جمعیت نوجوانی را می‌دیدم که سربند «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» بر سر داشت و از عشقش به رهبری می‌گفت: من از کودکی عاشق رهبری و ولایت‌فقیه بوده‌ام و از ته قلبم آرزو دارم که ایشان را از نزدیک ببینم.

علی با بیان اینکه با عشق بسیجی شده است، ادامه می‌دهد: من افتخار می‌کنم که یک بسیجیم و لباس بسیج را باافتخار و در حالی بر تن می‌کنم، که الگویم شهید حججی است.

وی با غرور و تکبری خاص می‌گوید: این برایم جالب است که انقلاب اسلامی تا چه اندازه عزتمند است که حتی نسل ما از هم‌نسل خودشان الگو می‌پذیرند، ما کسانی هستیم که  حتی امام خمینی(ره) را ندیده‌ایم و خاطرات جنگ را فقط در کتاب‌ها خوانده‌ایم اما این‌گونه عاشقیم که با افتخار جانمان را برای وطن و انقلابمان خواهیم داد.

در ذهنم به این تفکری که برخی از جوانان این مرز و بوم داشتند فکر می‌کردم که چطور آرزوی امروز آن‌ها شهادت است و باید به آنان غبطه خورد؛ چراکه اگر از من در این سن می‌پرسیدند شاید آرزوی مسکن، خودرو و یا دیگر امکانات مادی را می‌کردم.

این صحنه‌ها چقدر زیباست که از پیر و جوان همه در قاب‌های رنگارنگ دوربین‌ها شکار می‌شوند اما در دنیای واقعی هم دوربینی وجود دارد که همیشه دارد تو را می‌بیند و لحظه‌لحظه‌ی زندگانی‌ات را ثبت می‌کند.

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877982.jpg

لزوم تبیین تفکر بسیجی در جامعه

حجت‌الاسلام بابایی امام جمعه فردوس  بسیج را قشر دلسوز و فداکار که همواره پشتوانه نظام و انقلاب بوده‌اند، دانست و  گفت: زمانی که بسیج به فرمان امام راحل تشکیل شد، شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی همین قشر مایه فخر و مباهات انقلاب باشد.

وی ادامه داد: امروز اگر دشمنان شکست‌های بدی از نظام جمهوری اسلامی می‌خورند، در نتیجه نمایش اقتدار و عزت نظام در سایه حضور این قشر فداکار و همیشه حاضر در صحنه است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه بسیجیان باید ادامه دهنده خون شهدا باشند، تصریح کرد: پاسداری از خون شهدا و راه این عزیزان باید همواره در میهن اسلامی ما ادامه داشته باشد چراکه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در تلاش‌اند تا با ایجاد اختلاف بین مردم و نظام، خون شهدا و مردانگی رزمندگانمان را پایمال و در جامعه کم‌ارزش کنند.

حجت‌الاسلام بابایی به  لزوم تبیین تفکر بسیجی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: ملت ایران با روحیه بسیجی در صف مقابله با تهدیدهای دشمنان اسلام و کشور ایستاده‌اند و همه این‌ها ثمره تفکر بسیجی است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی مناسب برای یادآوری الگوهای رفتاری شهیدان و نیز تقویت فرهنگ بسیج در جامعه امروزی به‌ویژه آشنایی نسل جوان با تفکر حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس است.

http://media.hawzahnews.com/d/2019/11/27/4/877985.jpg

بسیج پیرو راستین مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، نیز با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: ایمان و عمل مخلصانه، سلاحی است که هیچ دشمن مادی قادر به مقابله با آن نیست و اخلاص همان چیزی است که امام عزیز به برکت آن توانست یک حکومت فاسد و تحت حمایت قدرت‌های استکباری را ریشه‌کن کند و  یک حکومت الهی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: نفوذ و تسلط آمریکا باید قطع شود و همانند جنگ هشت‌ساله‌ای که در آن تمام قدرت‌های تا دندان مسلح دنیا از دشمن ایران اسلامی حمایت می‌کردند، به نفع این ملت تمام کند و همه توطئه‌های استکبار را بی‌اثر سازد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه باید در همه کارها اخلاص داشته باشیم تصریح کرد: مخلص کسی است که نه برای رسیدن به مال، ثروت، مقام، نام نیک، انگیزه‌های نفسانی، حسد، طمع، حرص، زیاده‌طلبی و قضاوت تاریخ بلکه فقط برای رضای خدا انجام وظیفه می‌کند.

حجت‌الاسلام دلدار، بسیجی واقعی را پیرو راستین ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آن‌هایی که از جان و مال خود می‌گذرند تا هر جا که انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن نیاز داشت وارد عمل شوند بسیجی‌اند؛ بنابراین نباید این نام را بر روی هرکسی نهاد.

وی ادامه داد: بسیجی واقعی ما، امروز آن جوان مدافع حرمی است که پای به میدان ناامن سوریه‌ای می‌گذارد که زیر چکمه کفر است اما مقاومت می‌کند و امروز به دلیل همین مقاومت‌ها مردم پیروزی بر داعش را جشن می‌گیرند.

یادمان باشد...

طبق فرمایشات امام (ره) بسیج لشکر مخلص خداست، لذا دیروز هم برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب نگاشتیم که ۵ آذر سال ۱۳۹۸ لشکریان خدا با عظمت خود، جواب دندان‌شکنی را به استکبار جهانی و یاوه‌گویان نظام دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «بسیج یکی از پدیده‌های با برکت و بسیار شگفت‌آور انقلاب اسلامی است که امام عظیم‌الشأن (ره) با دید الهی و حکمتی که خداوند به او ارزانی کرده بود، برای کشور، ملت و انقلاب اسلامی به یادگار گذاشت.

بسیج عبارت از آن تشکیلاتی است که اعضای آن در یک مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، متعهد، بصیر و بینای به مسائل کشور گرد آمده‌اند، مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطر جمع می‌کند. بسیج در حقیقت مظهر وحدت مقدس میان افراد ملت و مظهر عشق، ایمان، مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور و ملت است.»

ما باید همانند سال‌های اول انقلاب که مردم با اتحاد خود زمینه پیروزی جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند، متحدتر از قبل در برابر آمریکا و دشمنان قسم‌خورده نظام بایستیم و آنان را رو به زوال بکشانیم.

اتحاد ۱۰ هزار نفری دیروز مردم بیرجند پاسخی بود به تمامی فتنه‌های چند وقت اخیر دشمنان و باعث گشت تا هرچه تنیده بودند نابود گردد، لذا امید است این اتحاد همچنان ادامه داشته باشد و به سرانجام مقصود که همان حکومت عدل امام زمان(عج) است، برسد.

گزارش از: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha