جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد اسگنس که در آتش سوخت حالا توسعه پیدا می کند

حوزه/ طرح پیشنهادی برای توسعه مسجد اسگنس که چند ماه پیش مورد حمله قرار گرفت و در شعله های آتش سوخت حالا به موافقت اعضای شورای شهری رسیده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lincolnshirelive، پیشنهاد توسعه مسجدی در اسگنس در لینکن شایر بریتانیا که چند ماه پیش دچار حمله آتش افروزی شده بود، با موافقت مواجه شد.  

مسجد مرکزی اسگنس در اوایل سال جاری طرح پیشنهادی خود را به شورای شهری داده بود که شامل یک مرکز اجتماعی با چهار طبقه می شد.

در تاریخ ۶ اکتبر ، بیش از ۴۰ آتش نشان، برای خاموش کردن آتش بزرگی که این ساختمان را در برگرفته بود، در محل حاضر شدند. پلیس و ماموران تشخیص جرم، تعمدی بودن این آتش سوزی و یک جنایت نفرت محور را تایید کردند.

اعضای شورا برنامه ریزی شورای منطقه ای هم اکنون توصیه کرده اند که ساخت و توسعه این محل طبق طرح پیشنهادی مسلمانان به تصویب کمیته برسد.

یکی از اعضای مسجد مرکزی درباره این مرکز اجتماعی گفت: این مرکز نه تنها برای مسلمانان برای مورد استفاده تمامی مردم خواهد بود. به علاوه تعداد زیادی از متقاضیان در تعطیلات در اسگنس به دنبال یک مسجد هستند. این نه تنها به نفع مسلمانان بلکه برای همه خوب است.

این گروه اظهار داشته است که می خواهند یک سالن نماز ، وضوخانه، محل شستشوی مردگان، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، اتاق جلسات، فضایی برای پارکینگ و همچنین سالن اجتماعات نیز برای مرکز اسلامی پیشنهادی در نظر بگیرند.

حامیان طرح می گویند که این اقدام نه تنها برای مسلمانان مفید است بلکه باعث می شود از یک ساختمان تخریب شده بهره برداری شود.

 اخیراً پلیس لینکلن‌شایر ویدئویی از مردی را منتشر کرده بود که با آتش سوزی مسجد مرتبط بوده اما هیچ دستگیری در این رابطه روی نداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha