جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاح نخستین موزه اسلامی در مسجد جامع مینسک

حوزه/ شهر مینسک، پایتخت کشور بلاروس در اروپای شرقی میزبان نخستین موزه اسلامی می باشد و قرار است آثار تاریخی مربوط به میراث مسلمانان بلاروس از جمله نسخ خطی قرآن در این موزه به نمایش گذاشته شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tvr، یک موزه اسلامی قرار دست درماه دسامبر، در مسجدجامع شهر مینسک، پایتخت بلاروس افتتاح شود و از تمامی مردم صرف نظر از دین و اعتقاد دینی درخواست شده برای آشنایی با تاریخ اسلامی در این موزه شرکت کرده و نسخه های خطی اولیه قرآن مجید، پوشاک اسلامی اقوام مسلمان متعلق به آسیای مرکزی و اعراب شرقی و همچنین دیگر آثار قدیمی اسلامی بازدید به عمل آورند.

 نخستین غرفه های  موزه اسلامی از هم اکنون برای نمایش گذاشته شده اند. دست نوشته های خطی در قالب دفاتر خاطرات اجدادی و سایر بخش های میراث مادی معنوی مادی مسلمانان بلاروس در این نمایشگاه قرار گرفته اند.

مفتی های بلاروس نسبت به نمایش بخشی از تاریخ مسلمانان رضایت داده اند؛ ازجمله ۱۰-۱۲ اثری که تاکنون توسط هیچ فردی در نسل های اخیر به چشم دیده نشده اند.

 گفتنی است اسلام به طور رسمی تاریخچه ۶۲۰ ساله در بلاروس دارد. نخستین سکونت گاه های مسلمانان در این کشور حدود ۷ قرن پیش ایجاد شدند. تاتارها و کریمه ها نخستین بار به عنوان مدافعان مرزی در این سرزمین مستقر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha