جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدنی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قطعی جامعه الزهرا علیهاالسلام نگاه جدی به زندگی خانوادگی است، گفت: حجاب و عفاف هیچ تعارض و مزاحمتی با تحصیل علم و پژوهش بانوان ندارد و بانوان می‌توانند با حفظ ارزش‌های دینی در صحنه‌های علمی و پژوهشی حاضر شوند و بدرخشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم اهدای جهیزیه به چهار طلبه نوعروس جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: یکی از سیاست‌های قطعی جامعه الزهرا علیهاالسلام نگاه جدی به زندگی خانوادگی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: به لطف خداوند متعال، طلاب در رشد علمی و آثار علمی و پژوهشی خود ثابت کردند که بین حجاب، عفاف و تحصیل علم و پژوهش هیچ تعارض و مزاحمتی نیست و بانوان می‌توانند با حفظ ارزش‌های دینی و معنوی در صحنه‌های علمی و پژوهشی حضور جدی و محکم داشته باشند و بدرخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: جنبه دوم این است که ما ثابت کنیم بین زندگی خانوادگی و ایفای نقش همسری و مادری و در عین حال حضور در عرصه علم و پژوهش تعارض، تناقض و تزاحمی نیست؛ لذا در تمام برنامه‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام به مسئله ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندپروری توجه لازم را داریم.

وی یادآور شد: جامعه الزهرا علیهاالسلام اگرچه تنگناهای سنگینی در مسائل بودجه‌ای دارد، اما تسهیل ازدواج را در برنامه‌های اصلی و اساسی خود قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اهدای چهار سری جهیزیه به چهار نوعروس جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: امروز به همت جمعی از خیرین و مسئولان اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا علیهاالسلام، جهیزیه‌هایی با نهایت کرامت و شخصیت و حفظ حرمت به برخی طلاب اهدا می‌شود که امید است این سنت حسنه در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت: موضوع تشکیل خانواده و تسهیل ازدواج از مهم‌ترین مسائل جامعه است که همه ما باید در این مسیر هر گامی که می توانیم برداریم و برای این راه مقدس، همکاری و همراهی لازم را داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: خوشحالیم که در طول دو سال گذشته، دو جشن ازدواج طلبگی را با حضور صد طلبه در اولین جشن و ۱۶۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در دومین جشن برگزار کردیم و امیدواریم جشن سوم را با تعداد بیشتری از طلاب ایرانی و بین الملل برگزار کنیم.

گفتنی است، با همت و پیگیری اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا علیهاالسلام برنامه های متنوعی برای تسهیل امر ازدواج و فرزندآوری در این موسسه علمی بانوان اجرا می شود که تهیه جهیزیه با کمک خیرین، اعطای تسهیلات بانکی، برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بخشی از این برنامه ها است.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رقیه کیانی NL ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام،شماره تماس ندارید،باتشکر