پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حیدری

حوزه/ مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، به تبیین رسالت امروز طلاب، روحانیون و حوزه های علمیه در دهه پنجم انقلاب و راهبردهای عملکرد آنان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی حیدری، مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان در آئین معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، به تبیین رسالت امروز طلاب، روحانیون و حوزه های علمیه در دهه پنجم انقلاب و راهبردهای عملکرد آنان پرداخت.

وی با اشاره به حرکت جهادی به عنوان نخستین راهبردی که بر اساس آن حوزه های علمیه باید نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: در چند روزه اخیر دشمنان در حوزه جنگ نرم اقداماتی در کشور دنبال کردند که با تدبیر مقام معظم رهبری توطئه آنان نابود شد و خنثی سازی این توطئه نیز حاصل حرکت جهادی و آتش به اختیاری بود که عزیزان در حوزه های علمیه و سپاه در امتداد فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال کردند.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان، با اشاره به امید آفرینی به عنوان راهبرد دوم حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها بر این نکته تاکید داشته اند که مردم را مایوس و ناامید نکنید و در حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه های معنوی، روحانیت باید منبع امیدآفرینی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، با اشاره به ضرورت پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و تبیین و روشنگری آن برای نسلهای آینده به عنوان دیگر راهبرد مدنظر عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید می کنند که باید دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برای مردم روشن و تبیین شود که روحانیت این رسالت را در راستای انتقال آن به مردم برعهده دارند.

وی با اشاره به مساله نفوذ دشمنان در ارکان کشور، تاکید کرد که باید شاخص های دشمن را بشناسید و درگیر فریب آنان در زمینه بزرگنمایی برخی مسائل و یا دروغ سازی نشوید و افزود: دشمنان تلاش دارند تا با همین نفود بر افکار مردم تاثیرگذاشته و خواسته های خود را القا کنند.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان با بیان این که بصیرت و شناخت شاخص های دشمن با تبیین گری، آتش را خاموش خواهد کرد، به اخلاق و معنویت به عنوان راهبرد دیگر حوزه های علمیه اشاره و ابراز کرد: اخلاق و معنویت با بدنه حوزه های علمیه پیوند خورده و روحانیت باید الگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، در پایان با اشاره به ضرورت تقویت علم و پژوهش در پایه های یک کشور، از آن به عنوان دیگر راهبرد حوزه های علمیه یاد و بیان کرد: در زمینه علم و پژوهش، به نقطه مطلوب رسیده ایم اما باید برترین شویم و امروز با توجه به کیفیت برقرار شده در نظام آموزش، شایسته است تا دروس به صورت پژوهش محور دنبال شده و عمق بیش تری به آن بخشیده شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha