پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ آیت الله سیستانی بار دیگر بر حرمت تجاوز به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و حرمت جلوگیری آنان از حقشان در مطالبه اصلاحات تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، مواضع مهم آیت الله سیستانی را در خصوص تحولات اخیر عراق قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله سیستانی با کمال تأسف و اندوه، اخبار درگیری های اخیر تعدادی از شهر های عراق به ویژه ناصریه و نجف اشرف و ریخته شدن خون تعداد زیادی و تخریب و آتش زدن اموال را پیگیری می کنند.

آیت الله سیستانی برای شهدا طلب رحمت کرده و با خانواده های آنان ابراز همدردی کردند و برای تسلّی و آرامش این خانواده ها و شفای عاجل مجروحین دعا نمودند.

تأکید آیت الله سیستانی بر حرمت تعرض به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز

معظم له بار دیگر بر حرمت تجاوز و تعرض به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و جلوگیری آنان از حقشان در مطالبه اصلاحات تأکید کردند و افزودندباید اموال عمومی و خصوص حفظ شود و نباید اجازه داد که این اموال در معرض تجاوز های نفوذی ها و امثال آن قرار گیرد.

تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، صفوف خود را از معترضان نامسالمت آمیز جدا کنند

آیت الله سیستانی خطاب به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، از آنان خواستند صفوف خود را از معترضان نامسالمت آمیز جدا کنند و برای طرد آشوب گران و تخریبگران  -هر کجا باشند- همکاری کنند و اجازه ندهند که آنان از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در جهت خسارت زدن به اموال شهروندان و تجاوز به صاحبان آن سوء استفاده کنند.

مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن برخاسته باید در گزینه های خود در این خصوص بازنگری کند

با توجه به شرایط سختی که کشور در آن به سر می برد و ناتوانی جناح های ذیربط در تعامل با تحولات دو ماه اخیر در حفظ حقوق و جلوگیری از خونریزی آشکار شده است، مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن برخاسته باید در گزینه های خود در این خصوص بازنگری کرده و مطابق مصلحت عراق و حفظ جان فرزندان آن تعامل کند و تلاش نماید تا مانع استمرار خشونت، آشوب و تخریب شود.

تعلل و امروز و فردا کردن در تصویب قانون انتخابات هزینه سنگینی به دوش کشور می اندازد

مجلس نمایندگان باید در تصویب قانون انتخاباتی که مورد رضایت ملت عراق باشد و زمینه را برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف فراهم کند و بیانگر اراده و خواسته ملت عراق باشد، تسریع کند؛ چراکه تعلل و امروز و فردا کردن در این روند – که وقت مناسبی برای عبور از بحران کنونی با روشی مسالمت آمیز و با نظارت قانون اساسی است- هزینه سنگینی به دوش کشور می اندازد و همگی پشیمان خواهند شد.

دشمنان برای تحقق اهداف خبیث خود مثل گسترش آشوب، کشتار داخلی و بازگرداندن کشور به دوره دیکتاتوری برنامه ریزی می کنند

دشمنان و ابزار های آنان برای تحقق اهداف خبیث خود مثل گسترش آشوب و خرابی، کشتار داخلی و بازگرداندن کشور به دوره دیکتاتوری برنامه ریزی می کنند، پس همگی باید همکاری کنند تا فرصت سوء استفاده را از دشمن بگیرند.

آیت الله سیستانی حامی ملت عراق خواهند ماند و تنها در خصوص مصلحت کشور توصیه ها و ارشاداتی را ارائه می دهند و این ملت است که باید بدون قیمومیت کسی، آنچه را برای حاضر و آینده خود بهتر است، انتخاب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شریفی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    کمی تامل کنید عاقبت عراق هم میبینیم بزودی داعش جدید متولد خواهد شد ودیگر عراق رنگ آرامش بخود نخواهد دید مخصوصا شهرهای نجف و‌بصره شاهد درگیریهای مسلحانه خونینی خواهد بود،و‌ مردمی که عاجز مانده و پشیمان شده از گذشته خود کاری بجز دست روی دست گذاشتن نخواهنداشت. هنوز زود است خیلیها به ارزش انقلاب و آثار آن در ایران پی ببرند
  • حسن IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    اقای سیستانی شما با ید همه علما عراق جمع شو ید ویکی را از میان خودتا ن که علم تر است انتخا ب گنید بهنام رهبر وهمه امور کشور را به ا یشان وا گذار گنید وبقیه در امور کشور دخا لت نه گنند تا وضعیت کشور درست شود
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    ایشان درخطبه نمازجمعه چندهفته قبل اتمام حجت کرده وفرمودند که درحکومت غیر استبدادی وغیردیکتاتور مشروعیت حکومت فقط وفقط باانتخاب حاکم وحکومت توسط مردم است ولاغیر
  • صدرالمتوهمین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    ولایت مطلقه فقیه
  • سبو IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    چرا حرفای ییستانی رو اونجور ک دوس دارید منتقل میکنید؟