سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عابدینی

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین گفت: تخلف سعودی ها و نفوذ اشرار به روابط ایران و عراق آسیبی نمی زند و باید گستاخی سعودی ها پاسخی قاطع داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین، ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) اظهارکرد: در حدیثی از امام حسن عسگری آمده است که هر کسی از شما در دین پارسا باشد سخنش همراه با صداقت باشد امانتش را ادا کند و اخلاق نیکو داشته باشد دیگران می گویند آنها شیعیان اهل بیت (ع) هستند و این موضوع باعث خوشحالی من می شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: یک زمانی، مردم بخش هایی از اروپا نشان کالاهای مسلمانان را بر اقلام خود نصب می کردند تا آنها را به فروش برساند؛ چرا که محصولات مسلمانان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و امروز هم باید تلاش نماییم تا خودمان را به جایگاه واقعی برسانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با ایمان به خدا و تقوی و پرهیزگاری باید خود را مسلح کنید و به جنگ دشمنان بروید و مطمئن باشید پیروز میدان خواهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: کسانی که در برجام نتیجه نگرفتند باید عبرت بگیرند و به داخل اتکا کنند و در مسیر حل مشکلات گام بردارند.

وی اظهار کرد: رعایت اخلاق اسلامی، تعامل انسانی در همه شئون اجتماعی باید بیشتر شود تا شاهد کاهش مشکلات و آسیب ها باشیم و شیعه هم باید خوش اخلاق و خوش رفتار و امانتدار و بدون غل و غش بوده و شاخص باشد.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از رفتار غلط مسئولان است و باید کاری کنیم تا اعتماد مردم به مسئولان بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه قزوین به مناسبت های هفته پرداخت و بیان کرد: آغاز عملیات طریق القدس که منجر به آزادسازی بستان شد و زمینه عملیات بیت المقدس را فراهم کرد تبریک گفته و اعلام می کنیم امروز مرزهای جبهه و جنگ از قصر شیرین و بازی دراز به یمن و سوریه و غزه و فلسطین تبدیل شده است.  

وی بیان کرد: خوشبختانه در ۴۰ سال گذشته روند خوبی داشته ایم و از این پس با سرعت بیشتری در مسیر آرمانها حرکت خواهیم کرد

امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبری از مردم تشکر کردند که به موقع در صحنه حاضر شدند و گفتند ما یک ملت یکپارچه هستیم و اگر شروری یک بانک را به آتش بکشد هنر نیست و حمایت آمریکا از آشوبگران نهایت ضعف یک دولت است و باید در مقابل شرارت ها از ملت جدیت ببینند که همین گونه شد.
وی خطاب به مدیران هم اظهارداشت: مسئولانی که بنزین را گران کردند برای اشتغال چه خواهیدکرد هر چند اقدامات زیادی شده اما کافی نیست و مردم وضعیت خوبی ندارند و جوانان جویای کار هستند چون غیرت دارند و نمی خواهند صدقه بگیرند لذا باید زمینه برای کار جوانان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه باید برای رفع فقر  و محرومیت در جامعه اقدام کنند و تولید راه نجات کشور است.

وی ادامه داد: شما که گفتید با برجام صنعت به حرکت درمی آید که نشد، امروز دیگر از این تفکر دست بردارید و به داخل اتکا کنید و اگر جلوی قاچاق کالا و خام فروشی و اختلاس گرفته شود و اشتغال ایجاد کنید مشکلات کمتر می شود.

امام جمعه قزوین به سالروز تقسیم فلسطین، اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمودند غده سرطانی اسراییل باید نابود شود و امروز شرایط فرق کرده و فلسطین می گوید ما خودمان حساب اسراییل را می توانیم برسیم و این موفقیت جای خرسندی دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه حمله به کنسولگری ایران در نجف را محکوم کرد و افزود: تعرض به کنسولگری ایران در نجف تاثر برانگیز است و نشان می دهد اگر ایران در جهان تاثیر نداشت کسی با ما کاری نداشت اما امروز که ما تعیین کننده هستیم دنبال ایجاد تفرقه هستند.

وی اظهارداشت: وزیر خارجه عراق از ایران بابت این حادثه عذرخواهی کرده و مشخص است این کار نقشه امریکا و سعودی هاست و با این حوادث محبت ما به عراق کم نمی شود و اتحاد دوملت آسیب نخواهد دید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این بی ادبی رژیم سعودی و جسارت به نجف را پاسخ قاطع خواهیم داد زیرا تجربه نشان می دهد سعودی ها هر وقت سیلی می خورند چند سال سر جایشان می نشینند لذا باید یک سیلی محکم بخورند و ملت انتظار دارند این برخورد انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: تخلف سعودی ها و نفوذ اشرار به روابط ایران و عراق آسیبی نمی زند و باید گستاخی سعودی ها با پاسخ قاطع همراه شود.

خطیب جمعه قزوین در خصوص سالروز بزرگداشت شیخ مفید پایه گذار فقه و معارف دینی و شهادت سید حسن مدرس هم مطالبی بیان کرد و اظهارداشت: مراقب باشیم کسانی وارد مجلس شوند که دنبال فامیل بازی، خیانت و اختلاس و منافع فردی نباشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha