جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدی صدر

حوزه/ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به استفعای عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق، این اقدام را اولین نتیجه انقلاب دانست و پیشنهاد داد که نخست وزیر جدید از طریق همه پرسی انتخاب شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مقتدی صدر در بیانیه خود گفت: خدا را شکر! از انقلابیون تشکر می کنم، از مرجعیت تشکر می کنم، از تمامی کسانی که حمایت کرده و تأیید کردند تشکر می نمایم. نخست وزیر استعفا داد و خدا را شکر می کنم. این اولین ثمره انقلاب است، اما بدانید که استعفای وی به معنی پایان فساد نیست.

وی در بیانیه خود چند پیشنهاد ارائه داد:

اول: نامزدی نخست وزیری از طریق همه پرسی و از میان ۵ نامزد باشد و صندوق های رأی گیری در میان در میدان های اعتراضات توزیع شود.

دوم: تشکیل شورای مبارزه با فساد متشکل از نخبه های قضائی و کسانی که در مجازات مفسدان شجاعت و شفافیت دارند.

سوم: انتخاب کابینه نخست وزیری جدید، کاملاً به دور از احزاب، فراکسیون ها، شبه نظامی ها، سهمیه بندی های طایفه ای، حزبی و قومی و گروهی باشد. فعالسازی نقش قوه قضائی و دوری از دعوای لفظی پارلمان که فساد برخی از اعضای آن از دولت کمتر نیست.

چهارم: استمرار تظاهرات مسالمت آمیز و عدم عقب نشینی. برخورد قاطع با کسانی که از خشونت استفاده می کنند.

پنجم: کشور های دوست و غیر آن به عراقی‌ها فرصت تعیین سرنوشت بدهند.

گفتنی است مقتدی صدر از آغاز تظاهرات در عراق تاکنون چند بیانیه صادر کرده است که در برخی از آنها موضع گیری های متفاوتی از خود نشان داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    اگر آمریکائیها گذاشتند شما به چیزی برسید آنوقت بی دولت کردن عراق و پایکوبی آنها بر این اتفاق را انقلاب بنامید البته از نوع آمریکائی آن!