چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد پاتاکیت تا تابستان سال آینده افتتاح می شود

حوزه/ جامعه اسلامی پاتاکیت در رود آیلند تا تابستان 2020 مسجدی با فضای 9000 فوت مربع را افتتاح می کنند که ظرفیت سه برابر نسبت به نمازخانه کنونی در این شهر خواهد داشت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از providencejournal، مسجدی که توسط اعضای جامعه اسلامی پاتاکیت در ایالت رود آیلند آمریکا در حال ساخت و ساز می باشد قرار است تا تابستان افتتاح شود.

 خلیل عدرا رئیس هیئت مدیره جامعه  اسلامی می گوید که قرار است گنبد این مسجد در سال 2020 نصب شود. اعضای جامعه آنان این ملک را 9 سال پیش خریداری کرده اند.

 عدرا گفت: گنبد بخشی تعیین کننده از معماری اسلامی محسوب می شود. درست مانند کلیسا که مشخصه هایی دارد، مسجد نیز معماری خاص خودش را دارد.

عدرا در خصوص مسجد در حال ساخت فت: مسجد الرحمان دومین مسجدی ساخته شده به این منظور در ایالت رود آیلن می باشد. نخستین مسجد در اواسط دهه 190 با نام مسجد الاسلام در شمال اسمیت فیلد ساخته شد و اخیرا قصد گسترش آن را دارند.

امجد کینجووی ، معاون رئیس هیئت مدیره انجمن اسلامی نیز گفت:  ما در حال رشد هستیم و اولویتی  که هنگام ساختن این مسجد در ذهن داریم نسل جوان است.

این جماعت که در سال 1999 با حدود 10 نفر آغاز شد ، شامل 120 نفر می شود که جمعه ها  در یک مسجد اجاره ای جمع می شود.

لازم به ذکر است فضای 9000 فوت مربعی مسجد الرحمان سه برابر فضای مسجد کنونی است و شامل آشپزخانه، حمان، محل هایی جداگانه برای اقامه نماز جماعت زنان و مردان و جایگاهی برای پش نماز است.

این ساختمان همچنین دارای فضای مراقبت از کودکان می باشد تا نمازگزاران با خیال راحت نمازشان را اقامه کنند.  هزینه نهایی این ساختمان حدود 2 میلیون دلار خواهد بود.

کینجووی گفت:  این مسجد فقط یک مکان نماز نیست بلکه یک مرکز اجتماعی نیز می باشد که وظیفه آن آموزش و خدمات مذهبی به مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha