پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز جهانی همبستگی با فلسطین

حوزه/ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: آمریکا قوانین بین الملل را نقض می کند و از این رو شایستگی لازم برای میانجی گری در مسئله فلسطین را ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته روز جهانی همبستگی با فلسطین بود، در چنین روزی در سال 1947 تصمیم تجزیه فلسطین اتخاذ شد و مردم فلسطین و حامیان فلسطین در جهان این روز را از یاد نمی برند.

روز گذشته به این مناسبت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مردم فلسطین از بین نمی روند و زیر بار ظلم و ستم نمی روند و به مبارزه مشروع خود علیه اشغالگران استعمارگر ادامه می دهند و ما ضمن اینکه از صلح و دوستی میان خود دست نمی کشیم، در عین حال به مبارزه با تررویسم در منطقه و جهان ادامه می دهیم.

وی افزود: مردم فلسطین در هفتاد سال گذشته فجایع و مصیبت های زیادی را پشت سر گذاشته اند و متحمل قتل و آوارگی و شهادت و زندان شده اند و تمام اینها برای دفاع از تاریخ و سرزمین و مقدسات فلسطین است و با این حال از مبارزه خسته نشده اند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: آمریکا قوانین بین الملل را نقض می کند و از این رو شایستگی لازم برای میانجی گری در مسئله فلسطین را ندارد به ویژه اینکه دو هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی بر خلاف قانون بین الملل نیست و این ادعایی بود که ما و جامعه بین الملل با آن مخالفت کردیم و البته چنین ادعاهای از سوی آمریکا باعث تشویق اسرائیلی ها برای ادامه دادن به اشغالگری و جنایت های خود خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha