پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ خانواده مهمترین کانون تربیتی است که باید به آن توجه بیشتری شود تا جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی، بخصوص تهاجم فرهنگی غرب در امان بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حق جو، صبح امروز در جمع خانواده طلاب و اساتید مدرسه علمیه سردارین قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد گفت: از دیدگاه قرآنی حیات و کمال انسان در محیط خانواده شکل گرفته و  به تنهایی نمی تواند از ظرفیت های وجودی خود بهره برداری وپیشرفت کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده مهمترین کانون تربیتی است که باید به آن توجه بیشتری شود تا جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی، بخصوص تهاجم فرهنگی غرب در امان بمانند.

این کارشناس مشاوره تصریح کرد: تربیت صحیح در مسیر احکام الهی و توسل به قرآن، علاوه بر تحکیم خانواده باعث ساختن یک جامعه دینی و ارزشی خواهد شد.

مدیر ارتباطات معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام با تبلیغات به دنبال از بین بردن بنیان خانواده ها هستند که باید در این عرصه مراقب توطئه های شوم آنها باشیم.

ضرورت کسب مهارت های زندگی

حجت الاسلام سیدرضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین نیز در این برنامه گفت: مهارت های زندگی توانایی های فردی و اجتماعی انسان را افزایش داده و موجب می شود تا او بتواند به صورت بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود.

 یادآور می شود، در حال حاضر ۱۰۸ طلبه علوم حوزوی در مدرسه سردارین مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha