جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خجسته پور - معاون سیاسی استاندار سمنان

حوزه/ خجسته پور گفت: از موضوعات دیگر رسیدن به فهم مشترک درحوزه فرهنگ است و در آن ارتباط ، به رفع نیازهای متنی و اصلی نیازهای فرعی و نیز سلوک عملی و در ادامه ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید توجه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، به میزبانی استانداری این استان، اظهار داشت: در موضوع فرهنگ عمومی لازم است به هر دو وجه ایجادی و سلبی توجه کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: تقویت بخش ایجابی یعنی تاکید بر هنجار ها و به طریق اولی، ارزشهایی مانند مکارم اخلاقی که ، علت بعثت رسول اکرم (ص)می باشد و در وجه سلبی ، مقابله با آسیبهای اجتماعی یا همان  ناهنجاری های موجود در سطح جامعه.

وی با بیان اینکه توقعی که از عالمان و اندیشمندان و زعمای قوم ‌داریم ، رفع موضوعات مناقشه انگیز ، علاوه بر موارد ذکر شده می باشد، افزود: به عنوان مثال  ، در  روایات مختلف اسلامی  داریم  که : إِدْخَالُ السُّرُورِ فِی قَلْبِ الْمُؤْمِنِ بِمَا لَا إِثْمَ فِیه ، حال توقع داریم که هم از لحاظ محتوا مشخص شود منظور که از سرور چیست و هم از لحاظ روش شناسی ، عنوان گردد که از چه روش هایی میتوان سرور را درقلب مومنین ایجاد و  رسوخ داد.

خجسته پور خاطرنشان کرد: از موضوعات دیگر رسیدن به فهم مشترک درحوزه فرهنگ است و در آن ارتباط ، به رفع نیازهای متنی و اصلی نیازهای فرعی و نیز سلوک عملی و در ادامه ترویج سبک زندگی ایرانی  اسلامی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) باید توجه شود.

وی گفت: حال که جناب آقای بهجت پور ، یاست محترم حوزه های  علمیه خواهران کشور اعلام آمادگی نمودند  ، ما نیز از روسای دستگاه های اجرایی و فرهنگی می خواهیم  که در جهت ترویج  فرهنگ اصیل ، خواسته های خود را بیان و مطالبه کنند ،تا بتوانیم ازظرفیت بسیار عظیم حوزه های علمیه به صورت عام و حوزه های علمیه خواهران به صورت خاص استفاده نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha