پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ توجه به منظومه فکری امام خامنه ای درباره حوزه که فرمودند«حوزه علمیه تمدن ساز حوزه ای با طرح تحولی مشخص و دقیق است»، می تواند مسیر محور مباحث درون حوزوی و هم اندیشی اساتید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام محمدمهدی محققی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور آیت الله فقیهی، حجج الاسلام و المسلمین مجتهدی شبستری، از اعضای جامعه مدرسین حوزه، سید صادق محمدی، رئیس انجمن اصول فقه حوزه و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از خبرنگاران و نشریات قم در خبرگزاری رسا برگزار شد گفت: بزرگترین نعمت خدای متعال به جامعه اسلامی بعد از انقلاب، امام راحل، ارزانی داشتن رهبر فرزانه و حکیم چون امام خامنه ای است که با رهنمودهای به موقع، شجاعانه و مدبرانه خود بارها و بارها کشور و نظام را از خطرات و فتنه های بزرگ به سلامت عبور دادند و با ارائه بیانیه گام دوم مسیر تعالی 40 ساله دوم انقلاب و کشور را مشخص و معین کردند

مدیرعامل خبرگزاری رسا افزود: هر نظامی سیاسی برای ادامه راه خود اهدافی را مشخص و ترسیم کرده اند و همه تلاش شان را بکار گرفته اند تا براساس همان اهداف و برنامه ها، حرکت کنند.

وی ادامه داد: در کنار و ذیل آرمان، افق های چندین ساله را هم مشخص می شود و اساسا هر نظام سیاسی برای تحقق اهداف و آرمانهای در هر زمانی می تواند چشم اندازی را ترسیم و براساس همان چشم انداز، اهداف بلند مدت و یا کوتاه مدت را مشخص کند.

حجت الاسلام محققی اضافه کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب با حمایت حداکثری مردم، برای رشد و آبادانی کشور، برنامه های را تعیین کرد و آن اهداف تأسیس حکومت مستقل، حاکمیت اسلام در جامعه، ریشه کنی فقر و جهل، آزادی همراه با اعتلای معنوی و ایستادگی در برابر نظام سلطه و... بوده است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا ادامه داد: در زمان فعلی هم امام خامنه ای هم برای رسیدن کشور، نظام و انقلاب به آرمانهای بلند، اهدافی و چشم اندازی را ترسیم کرد که از جمله آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای تاثیر پذیری فکری ملت ها از اسلام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون با ارائه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معظم له دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در افق چهل سال دوم انقلاب نیز ترسیم شده است.

حجت الاسلام محققی گفت: از زمانی که این بیانیه صادر شده است تلاش همه مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی برای تبیین آن به کار گرفته شده تا هر مرکزی رسالت خود را بداند و برای آن رسالت برنامه ریزی علمی و عملی کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا، نقش علما، نخبگان و اساتید حوزه را برای تبیین بیانیه گام دوم بسیار مؤثر دانست و  بیان داشت: می تواند انسان از طریق همین تبیین، مقاصد راهبردی بیانیه گام دوم را بهتر بشناسد.

وی گفت: بر این باوریم توجه به منظومه فکری امام خامنه ای درباره حوزه که فرمودند«حوزه علمیه تمدن ساز حوزه ای با طرح تحولی مشخص و دقیق است»، می تواند مسیر محور مباحث درون حوزوی و هم اندیشی اساتید قرار گیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha