پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه حوزه اصفهان

حوزه/ مراسم تجلیل از ممتازین آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان ۲۰ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست هم اندیشی ماهانه مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه استان اصفهان، صبح امروز با حضور بالغ بر ۴۰ نفر مدیران برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بااشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در جامعه، گفت: طبق آخرین آمار ۲۵ نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان در اغتشاشات اخیر مورد آسیب جسمی و مادی قرار گرفته  اند که عیادت و رسیدگی به امور مرتبط با آنها جهت رفع مشکلات، وظیفه یکایک مسئولین است.

 وی خطاب به مدیران مدارس علمیه متذکر شد: مدیران مدراس علمیه برای برگزاری و شرکت در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در روزهای ۱۳ و۱۴ آذرماه  هفته جاری آمادگی کامل داشته باشند. این اجلاسیه در باغ ابریشم با عنوان «رسالت روحانیت و حوزهای علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار خواهد شد  که ذیل آن سه کمیسیون تشکیل شده است.

وی افزود: کمیسیون های جامعه مدرسین  و علمای بلاد   روز چهارشنبه برگزار و روز پنج شنبه اجلاسیه با سخنرانی یکی از مقامات عالی کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

نشست های پژوهشی در مدارس برگزار شود

در ادامه، حجت الاسلام محسن جلالی، معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به بحث هفته پژوهش در هفته آخر آذر ماه، ادامه داد: نشست های پژوهشی مختلف انگیزشی در مدراس علمیه به همت مدیران مدارس برگزار شود.

وی با بیان اینکه معرفی و تجلیل ممتازین پژوهشی از دیگر پیشنهاداتی است که مدیران مدارس علمیه می توانند انجام دهند، گفت: اهتمام مدیران مدارس بر پژوهشی شدن طلاب و تشویق طلاب پژوهشگر حائز اهمیت است.

 معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: مدیران بر امر اختصاص یافتن نمرات کلاسی به امر پژوهش طلاب تاکید ورزند، چرا که در زمینه پژوهشی شدن طلاب موثر است.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: مدارسی که بالای ۵۰ نفر طلبه دارند، حتما جدای از معاونین پژوهشی، معاونین آموزشی خود را  به مرکز مدیریت معرفی کنند و از یکی بودن معاون آموزش و پژوهش در مدارس علمیه پرهیز کنند.

وی ادامه داد: تنوع طلبی در امور پژوهشی یک ضرورت است، لذا برای نیمسال دوم تحصیلی باید برنانه ریزی دقیق  برای پژوهش صورت گیرد، ایجاد دفتر ایده های نو و نوآوری از جمله اقداماتی است که حوزه علمیه قم انجام داده و قرار برتشکیل این دفاتر در معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان است.

کار پذیرش حوزه علمیه اصفهان آغاز شده است

حجت الاسلام عبد الامیر خطاط، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز در این نشست بیان داشت:  کار پذیرش حوزه علمیه اصفهان آغاز شده است و مرکز مدیریت فقط فعالیت ستادی را در این زمینه انجام می دهد، همچنین جهت تسهیل امور، نرم افزاری در این زمینه درحال تهیه است که مراجعین هنگام پذیرش مستقیما به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: مراسم تجلیل از ممتازین آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه ۲۰ آذرماه برگزار می شود، همچنین شاخص های ارزیابی مدارس آماده شده است و به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha