جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاهش جمعیت

حوزه/ مدیریت حوزه های علمیه در نشستی ضمن بررسی موضوع بحران کاهش روند رشد جمعیت، اقدامات دستگاه های قانونگذار و اجرایی کشور، متناسب بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این زمینه را ناکافی و کند برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  شورای طرح و برنامه حوزه های علمیه با موضوع بحران کاهش روند رشد جمعیت و نقش حوزه های علمیه در حل این مسئله با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، معاونان و مدیران  ارشد حوزه و مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و برخی از کارشناسان برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد چندگانه این بحران، اعم از اقتصادی،‌فرهنگی، اجتماعی، سیاسی؛ پیوند های این موضوع با نظام مسائل جمعیتی؛ ‌اعم از خانواده، ‌ازدواج، طلاق، فرهنگ سازی، گفتمان های نادرست، مخطورات، موانع اقتصادی، چالش های آینده پژوهانه، مشکلات تغذیه ای و پزشکی، سقط، ناباروری، عقیم سازی و غربالگری برجسته شد.

در این نشست بیان شد که حوزه های علمیه با اختصاص هیئت اندیشه ورزی با موضوع افزایش جمعیت و سیاست های جمعیتی در اندیشکده تلاش می کند، با بهره گیری از کارشناسان و متخصصین جمعیت و مسائل پیرامونی آن، مطالبه گری مجدانه را مطرح کرده  و طرحی در این خصوص تهیه نموده است.

اعضای شورای طرح و برنامه تاکید کردند که دستگاه های مختلف نظام اعم از دستگاه های قانونگذاری و مجلس شورای اسلامی و نیز دستگاه های اجرایی و وزارتخانه های متعدد و حتی دستگاه های قضایی باید نقش موثر خود را ایفا کنند.

همچنین در این نشست بیان شد: حوزه علمیه ضمن ابراز گلایه از طراحی ها و اقدامات ناکافی دستگاه های نظام و روند کند اجرای برنامه های بخش های مختلف کشور را با تاکیدات مقام معظم رهبری متناسب نمی داند.

در ادامه این نشست بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های افزایش جمعیت و نیز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد و مقرر گردید، ذیل آن مصوبات رسالت های حوزه تبیین و عملیاتی گردد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این نشست، ضمن تاکید بر پیگیری قوی این رسالت، وظایف درون حوزوی و تکالیف برون حوزوی و مطالبه گری مسئولانه را متناسب با شئون و ماموریت های حوزوی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha