جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بناب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: رهبر معظم انقلاب زندگی طلبگی را حفظ کرده و همین دلیل موفقیت ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی، امروز در درس اخلاق طلاب ارومیه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد با اشاره به لزوم تهجد و شب زنده داری طلاب، اظهار داشت: در روایات معتبر از پیامبر اسلام (ص) نقل شده که علمای دین روز قیامت فرصت شفاعت پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه عبادت شب تاثیر عمیقی در قلب و آینده انسان دارد، باید از نماز شب برای تعالی نهایت استفاده را برد و ثلث آخر شب بهترین ساعت برای عبادت و تهجد است.

امام جمعه بناب اضافه کرد: فراست مؤمن از نماز شب به دست می‌آید و تمام شب، خوابیدن ضلالت و خسارت است؛ امام علی (ع) در صفات متقین، ایستادن به نماز شب و قرائت قرآن را از صفات مؤمنین حقیقی می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین بنابی، امام خمینی (ره) را نمونه بارز عالم اهل نماز شب در عصر حاضر دانست و گفت: امام(ره) حتی در بیمارستان هم دست از نماز شب برنداشت.

وی، کم‌خوردن، زودخوابیدن، کم خوابیدن و کم‌حرف زدن را از عوامل توفیق‌ انسان دانست و افزود: طلبه‌ای که می‌خواهد در عالم تاثیرگذار باشد باید مراقب رفتارهای خود باشد؛ از امروز باید با رفتارهای خود در راه طلبگی قدم برداریم و با خودسازی و اصلاح اعمال خود، دیگران را هم به دین دعوت کنیم.

امام جمعه بناب اضافه کرد: امام خمینی (ره) با علوم الهی و خودسازی توانست رژیم 2500 ساله را سرنگون کند و این کار با مدارک تحصیلی امکان‌پذیر نبود. رهبر انقلاب هم به عنوان خلف صالح امام همه زحمات را به جان خریده و اسلام را سرافراز می‌کند و هر کجا کشور در برهه حساس قرار گرفته، رهبری آن‌جا گره‌گشایی کرده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب زندگی طلبگی را حفظ کرده است و همین دلیل موفقیت ایشان است؛ در فتنه‌ها نماز شب و تهجد شب بهترین وسیله برای رسیدن به مقاصد عالی است و این روش ائمه الهی و علمای دین است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha