جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرقد شهید آیت الله محمد باقر حکیم

حوزه/ تعدادی از شیوخ عشایر نجف اشرف تأکید کردند: حضور نفوذی ها و آشوبگران مسلح در مرقد شهید آیت الله محمد باقر حکیم آن ها را به عقب نشینی از مذاکره واداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تعدادی از شیوخ عشایر نجف اشرف تأکید کردند: حضور نفوذی ها و آشوبگران مسلح در مرقد شهید آیت الله محمد باقر حکیم آن ها را به عقب نشینی از مذاکره واداشت.

برخی شیوخ دیگر اشاره کردند: بعد از بازدید از تمامی بخش های مرقد آیت الله حکیم، هیچ گونه اثری از وجود بازداشت شدگان در آن نیافتیم.

شیخ طارق آل حسن گفت: شیوخ عشایر با هم توافق کردند که حضور آنان در خیابان ها مسالمت آمیز و در جهت حمایت از معترضان مسالمت آمیز و جلوگیری مردم از کشیده شدن به صفوف نفوذی ها و آشوبگران باشد.

وی افزود: زمانی که در میدان "الصدرین" تجمع کردیم، تعداد تجمع کنندگان به هزاران نفر از قبیله "الغزالات" و "آل شبل" و سایر عشایر رسید. بسیاری از مردم وارد این تجمع شدند و برخی از نفوذی ها و آشوبگران از شیوخ قبیله "الغزالات" خواستند تا اسلحه بردارند و به میدان "ثورة العشرین" بروند.

آل حسن تصریح کرد: تصمیم گرفتیم از هر عشیره یک نفر وارد مرقد شده، گفتگو کند و ببیند که آیا آنجا اسیری وجود دارد، امّا آشوبگران مانع شدند و تمامی عشایر به خاطر نفوذی ها و برنامه های خبیث و شیطانی که سعی کردند عشایر اسلحه به دست بگیرند، عقب نشینی کردند.

وی تأکید کرد: نباید فرصت داد که رسانه های دروغگو که برای فتنه انگیزی و تحریف حقیقت تلاش می کند، از این فرصت سوء استفاده کند.

سید علی الجابری گفت: شیوخ عشایر هیچگونه اثرای از وجود بازداشت شدگان در بخش های مختلف مرقد نیافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha