پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بجنورد در جمع معلولان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، به مناسبت روز جهانی معلولان، در جمع آنان حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با جمعی از معلولان که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، با بیان اینکه لطف و کرم حق‌تعالی به‌گونه‌ای دیگر نصیب معلولان شده است، گفت: خداوند همه نعمت‌ها را به همه افراد نداده؛ اما برخی از نعمت‌ها را در دیگری تقویت کرده است، مثلاً حافظه انسان‌های نابینا از انسان‌های بینا بیشتر بوده و در مابقی معلولیت‌ها هم همیشه برخی ابعاد جسمی افراد معلول قوی‌تر از سایر افراد سالم است.

وی تصریح کرد: البته باید این نکته را در نظر داشت که انسان به جسم خود انسان نیست بلکه به روح خود انسان است و شخصیت آدمی به جسم نیست بلکه به روح و فکر انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر اساس آموزه دینی «قوام المرء عقله و لادین لمن لا عقل له»؛ اساس موجودیت انسان عقل اوست و آن کس که عقل ندارد دین ندارد.

وی اضافه کرد: هر چه درون انسان پاک و سالم بوده و به گناهان و پلشتی‌های زندگی آلوده نشود این انسان نزد خداوند عزیز است؛ بر این اساس آنچه مهم است این است که همیشه روح خود را بپاییم تا آزرده و ناامید نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این جسم مرکب ما است و روح راکب آن است، قیمت راکب از مرکب بیشتر است؛ زیرا روح حاکم بر وجود ما است؛ ازاین‌رو باید روح خود را تقویت کنیم؛ چراکه اگر روح انسان معلول شود مسئله بسیار سخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات انقلاب و نظام به معلولان، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی زمینه‌های خوبی برای بهبود وضعیت افراد دارای معلولیت فراهم شده و معلولان مهارت‌های خوبی را یاد می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به معلولان گفت: در زندگی خود احساس یأس نکرده و هیچ‌گاه به بن‌بست فکر نکنید؛ زیرا در دنیا برای افراد با اراده بن‌بست وجود ندارد.

وی افزود: اکنون به برکت نظام اسلامی زمینه‌های رشد حتی برای معلولان در کشور وجود دارد؛ ازاین‌رو نباید ناامید شد زیرا در دنیای امروز امکانات زیادی برای مهارت‌آموزی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: به فضل الهی این زمینه‌ها در مجموعه بهزیستی روزبه‌روز بهتر و بیشتر می‌شود و باید شما خود را با مهارت‌های مختلف بیارایید.

وی افزود: وقتی انسان بر موضوعی مداومت داشته باشد نتیجه می‌گیرد ازجمله می‌بینیم افرادی بوده‌اند که ازنظر جسمی معلولیت داشته‌اند ولی جزء علما و دانشمندان بزرگ دنیا شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به افراد دارای معلولیت گفت: هرچقدر کمالات روحی و علمی و خرد و مهارت شما بیشتر شود به همان میزان شخصیت برجسته و متعالی شما بیشتر عیان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha